Rīta Panorāma

Itālijā reģioniem piešķirs plašāku autonomiju

Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Inervija ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu

Satiksmes ministrs: «Eiropas dzelzceļa līnijas» plāno pievienot «Latvijas dzelzceļam»

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgo SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" plānots pievienot valsts uzņēmumam "Latvijas dzelzceļš", intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam "Rīta panorāma" sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie").

Briškens uzsvēra, ka "Rail Baltica" pārvaldības struktūrā ir iebūvēts interešu konflikts, kura "vidū ir starpautisks kopuzņēmums, kurā Latvijai pieder trešā daļa akciju un deleģē divus padomes locekļus no sešiem. Šim uzņēmumam ir trīs nacionālie akcionāri, Latvijas gadījumā tās ir "Eiropas dzelzceļa līnijas", kas ir valstij piederošs uzņēmums. Vienlaikus šie paši uzņēmumi, kas ir "RB Rail" akcionāri, ir nacionālie ieviesēji, ko "RB Rail" uzrauga.

Ir ačgārna situācija, ka uzņēmums pārrauga pats savus akcionārus," atzina Briškens.

To var mainīt, un Satiksmes ministrija strādā pie diviem virzieniem.

Viens ir "Eiropas dzelzceļa līniju" apvienošana vai pievienošana "Latvijas dzelzceļam", lai veidotos vienota dzelzceļa saimniecība. Vienlaikus tiek strādāts pie tā, lai "Latvijas dzelzceļu" atsaistītu no jebkāda veida "Austrumu tehnoloģijām un informācijas sistēmām".

Tāpat plānots "RB Rail" akcijas no "Eiropas dzelzceļa līnijām" pārcelt uz Satiksmes ministriju. "Otrs virziens – "RB Rail" akcijas "izcelt ārā no "Eiropas dzelzceļa līnijām", pārceļot uz Satiksmes ministriju," sacīja Briškens.

Šis varētu būt vairāku mēnešu jautājums.

KONTEKSTS:

Patlaban nav skaidrības par "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli, teikts Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotā "Rail Baltica" projekta situācijas izpētes ziņojumā.

Atbilstoši "Rail Baltica" izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem, dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā – 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017. gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti