4. studija

Kāpēc bērnudārza vadība neinformēja vecākus, ka bērni vieni paši atradās pie vaļēja loga 2. stāvā?

4. studija

4. studija. Atvēsināšanās Norvēģijā un "airBaltic" nomātās lidmašīnas

Kāpēc, plānojot lidojumu ar "airBaltic", pasažieri nonāk citu lidsabiedrību lidmašīnās?

Lidojums ar «airBaltic,» bet jākāpj nomātā lidmašīnā – pasažieri neapmierināti

Pat ja biļetes iegādātas lidojumam ar nacionālo lidsabiedrību, tas vēl nenozīmē, ka pasažieri nonāks tieši uz "airBaltic" borta. Pārāk bieži viņi pēdējā laikā ir vīlušies, ka jālido ar citas kompānijas lidmašīnām, savu sašutumu paužot sociālās saziņas platformās. Arī Latvijas Televīzijas raidījumā "4. studija" vērsās skatītāji, uzdodot jautājumu – kāpēc mēs bieži vien nelidojam ar pašām "airBaltic" lidmašīnām, bet gan ar nomātām?

"airBaltic" pasažieriem tas šķiet satraucoši, ka īsi pirms lidojuma regulāri pienāk informācija, ka gaidāmo reisu veiks partneraviokompānijas lidaparāts.

Problēmu saista ar dzinēju apkopi

AS "airBaltic Corporation" sabiedrisko attiecību vadītājs Augusts Zilberts skaidroja, ka problēma ir saistīta ar dzinēju apkopi.

"Tas radās Ukrainas kara ietekmē un arī pēc pandēmijas, kad konkrētu tehnisko izejmateriālu un izejvielu piegādātāji sāka kavēt savas piegādes remonta rūpnīcām, kas nozīmē, ka arī remonta rūpnīcās dzinēju apkopes termiņi ieilgst," norādīja Zilberts.

Lai dzinējiem veiktu apkopi, tie ir jānoņem no spārna un jāved uz ASV. Šajā situācijā esot tikai divi risinājumi – vai nu reisus atcelt, vai īstermiņā nomāt citu lidmašīnu.

"airBaltic" pārstāvis norādīja, ka pagājušā gada vasaras sezonā nomas lidmašīnas esot izmantotas apmēram 16% gadījumu, bet šogad vasaras sezonā nacionālā lidsabiedrība ar nomātām lidmašīnām izpildījusi ap 13% lidojumu.

Vasaras sezona aviācijā ir no aprīļa sākuma līdz oktobra beigām, un šogad šajā periodā kopumā tika nomāti deviņi lidaparāti, no kuriem visu vasaru lidoja divas "Carpatair" un ik pa laikam arī citu uzņēmumu lidmašīnas. "airBaltic" skaidroja, ka cenšas plānot tā, lai vismaz viens stjuarts būtu "airBaltic" darbinieks, taču piloti gan ir no attiecīgās nomas lidsabiedrības.

"Mēs pieņemam un saprotam šo kritiku, ka, iespējams, atsevišķos gadījumos pasažieriem var būt kāda vilšanās par to lidmašīnu, ar ko saskaras, bet te jāmin, ka no drošuma puses viss ir kārtībā, jo katra lidsabiedrība, ko mēs ņemam īstermiņa nomā, tiek pārbaudīta, un katra lidmašīna atbilst Eiropas Savienības gaisa satiksmes sertifikācijai un standartiem," uzsvēra Zilberts.

"Attiecībā uz kosmētiskām niansēm vai servisa atšķirībām, kā to pasažieri sauc, kaut kas tāds tiešām dažos gadījumos var gadīties, mēs to kritiku pieņemam un varam atvainoties par tādu situāciju, bet es atkal uzsveru, tas ir tikai īstermiņā," piebilda "airBaltic" pārstāvis.

Jaunās lidmašīnas – papildu ekstra

"airBaltic" flotē patlaban ir 48 lidmašīnas. Nākamo piecu gadu laikā šo skaitu ir plānots dubultot. Bet varbūt uzņēmumā, labi apzinoties, ka pašiem nav tik daudz lidaparātu, lai nodrošinātu visus reisus, nemaz nevajadzētu tirgot tik daudz lidojumu – šādu jautājumu uzdeva "4. studija". Tad nebūtu jānomā lidmašīnas, kā arī nebūtu vīlušos pasažieru.

"airBaltic" uzskata, ka "dzinēju problēma", kas radusies pēkšņi, tikpat pēkšņi var arī beigties, tāpēc no biznesa stratēģijas viedokļa neesot apdomīgi noņemt reisus.

"Konkrētais lidmašīnas modelis, pie kā mēs esam ļoti pieraduši un ko mēs arī ļoti reklamējam, – šīs jaunās lidmašīnas – tā ir tāda papildus ekstra. Jo, ja jūs lidojat ar citu lidsabiedrību lidmašīnām, vai jūs tiešām uzdodat sev tādu jautājumu – kāds gaisa kuģis mani sagaidīs? Un vai tas būs galvenais kritērijs, kāpēc jūs izvēlēsieties lidot tieši ar citu operatoru?" pauda Zilberts. 

Uz kompensāciju nevar cerēt

Tomēr, lasot pasažieru komentārus, diezgan skaidri iezīmējas tas, ka lidmašīnai ir nozīme.

Taču, vai pasažieri, kas ir vīlušies faktā, ka lido nevis ar "airBaltic" lidmašīnu, bet gan nomātu, kurā, piemēram, ir mazāk vietas kājām vai garāka auguma cilvēkiem visu ceļu jāsēž pieliektu galvu, var vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) ar lūgumu daļēji kompensēt lidojumu?

PTAC pārstāve Sanita Gertmane skaidroja, ka gadījumos, ja tiek veikts pārvadājums ar citu aviokompāniju vai citu lidaparātu, aviopārvadājumu regula neparedz tiesības uz kompensāciju: "Vienmēr tiek uzsvērts, ka svarīgākais ir - jebkuriem līdzekļiem, bet patērētājs tiek nogādāts laikā, droši un iecerētajā galamērķī, un tās ir trīs svarīgākās lietas, kas arī ir aviokompānijai jāveic."

"Protams, ja patērētājs ir tiešām ļoti vīlies, tad vienmēr var vērsties pie komersanta, kompānijas un izteikt šo neapmierinātību, lai kompānija, aviopārvadātājs zina, ka patērētāji nav ar to apmierināti, ka tā nav patērētājiem draudzīga prakse, un tad risina ilgtermiņā šo problēmu," ieteica Gertmane.

Tātad uz kompensāciju nav, ko cerēt. Taču, ja, piemēram, ir rezervētas konkrētas sēdvietas un nomas lidmašīnā tās netiek nodrošinātas vai ir citas līdzīgas sūdzības, noteikti jāvēršas ar iesniegumu pie pārvadātāja.

Lai arī dzinēju pārbaužu un apkopju dēļ nacionālā lidsabiedrība nespēj nodrošināt visus reisus ar savām lidmašīnām, tomēr  17 "airBaltic" lidmašīnas ir iznomātas "Lufthansa" grupai.

Satiksmes ministrija raidījumam "4. studija" rakstiskā atbildē norādīja, ka "ministrijai nav pilnvarojuma iejaukties uzņēmumu operatīvajā darbā. Vienlaikus Satiksmes ministrijas ieskatā aviosabiedrībai ir jārod risinājumi, lai ilgtermiņā visiem tās pasažieriem tiktu nodrošināti kvalitatīvi un komfortabli pakalpojumi".

Kaut arī tuvāko piecu gadu laikā uzņēmums "airBaltic" sola palielināt savu gaisa floti uz pusi, arī nākamgad vasaras sezonā, tātad no aprīļa līdz oktobrim, pasažieriem, visticamāk, joprojām nāksies saskarties ar līdzīgām situācijām, kad lidojums tiks nodrošināts ar nomas lidaparātiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti