Diskusijas par regulāru avioreisu atsākšanu starp Rīgu un Liepāju sākās tūlīt pēc kovida pandēmijas, kuras laikā tie tika pārtraukti. Liepājas pašvaldība uzskata, ka pēc tiem būtu liels pieprasījums, jo daudzi pasažieri jau iepriekš atzinīgi novērtēja iespēju 45 minūšu laikā nokļūt Rīgā un no tās aizlidot uz citām valstīm.
"Rīga ir tas savienojamais elements arī biznesam. Redzam, ka, attīstoties rūpniecībai, ļoti daudz ir arī cilvēku, ekspertu, kuri brauc, lai pārliecinātos, kāda ir uzņēmuma kvalitāte, kāds ir konkrētais produkts. Tie ir cilvēki, kuri izmanto aviācijas pārvadājumus," sacīja Liepājas valstspilsētas domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš (Liepājas partija).
Šovasar Liepājā norisināsies pasaules rallija čempionāta posms un mūzikas festivāls "Summer Sound", kas kopā varētu pulcēt nepilnus 100 tūkstošus apmeklētāju. Līdz ar to aviokompānija "airBaltic" izlēmusi to norises laikā organizēt īslaicīgos reisus.
"Šobrīd gan informācijas par citiem regulāriem reisiem uz Liepāju nav. Tie nav plānoti, taču, ja šis īslaicīgo lidojumu koncepts sevi apliecinās dzīvē praktiski, tad mēs esam gana fleksibli, lai šāda veida lidojumus raiti sakārtotu un ieviestu uz priekšdienām vēl," apliecināja aviokompānijas pārstāvis Augusts Zilberts.
Pirms pandēmijas uz Liepāju lidoja ar lidmašīnām, kurās bija aptuveni 75 sēdvietas, taču tādu aviokompānijai vairs nav. Tas nozīmē, ka uz Liepāju var atlidot tikai lidmašīna ar 145 pasažieru vietām,
un pastāv šaubas, vai tās regulāros reisos izdotos piepildīt, jo jau mazās lidmašīnas, kas kopš 2017. gada uz Liepāju lidoja trīs reizes nedēļā, parasti nebija pilnas.
"Bez papildu subsīdijām no malas – vai tās būtu no pašvaldības vai valsts puses – šādus lidojumus nebūtu rentabli veikt," atzina Zilberts.
Liepājas pašvaldība ieinteresēta vairot lidostas ienākumus, jo šobrīd tajā regulārie pasažieru pārvadājumi nenotiek, taču uzturēšanas izmaksas ir visai augstas. Lidostas budžets gadā ir aptuveni miljons eiro. Aprīlī Liepājas lidostai no valsts budžeta tika piešķirti aptuveni 150 tūkstoši eiro tehniskā aprīkojuma modernizēšanai.
"Aviācijas drošības līdzekļi ik gadu ir apmēram 300–400 tūkstoši eiro. Valsts piedalās, tas ir ļoti labi, bet liela daļa paliek joprojām uz lidostas un zināmā mērā uz pašvaldības pleciem," norādīja SIA "Aviosabiedrības "Liepāja"" valdes loceklis Agris Sprūde.
Pērn lidostā reģistrēti nepilni 5 tūkstoši lidojumu, no kuriem vairāk nekā 4000 veica Pilotu akadēmijas mācību lidmašīnas, bet pārējos – militārie lidaparāti un privātās lidmašīnas. Lidostas vadība uzsver, ka Liepāja ir gatava arī regulāru pasažieru pārvadājumu apkalpošanai.