Bloka prezidējošās valsts Zviedrijas preses pārstāvis norāda, ka vienošanos atbalstījuši ES dalībvalstu vēstnieki.
Sagaidāms, ka ES valstu enerģētikas ministri galīgo apstiprinājumu tai dos otrdien Briselē paredzētā sanāksmē.
Strīds starp Berlīni un Briseli par pakāpenisku atteikšanos no iekšdedzes dzinējiem automašīnās bija par to, vai ražotāji pēc 2035. gada drīkstēs ražot spēkratus, kuru dzinējos izmanto sintētisko degvielu.
Vācijas satiksmes ministrs Folkers Visings sestdien informēja, ka arī pēc 2035. gada varēs veikt pirmreizējo reģistrāciju automašīnām ar iekšdedzes dzinēju, ja tās izmanto "tikai ogļskābās gāzes neitrālu degvielu".
ES valstu balsojums par lēmumu no 2035. gada aizliegt jaunu automobiļu ar iekšdedzes dzinējiem pārdošanu marta sākumā tika atlikts, jo Vācija pieprasīja izņēmumu automašīnām, kuru dzinēji darbināmi ar sintētisko degvielu, kuras ražošanā var izmantot atjaunīgos energoresursus, tādējādi neradot papildu izmešus.
KONTEKSTS:
Eiropas politiķi vēlas, lai ap 2050. gadu jeb mazāk nekā pēc 30 gadiem visas automašīnas un mikroautobusi Eiropā neradītu emisijas. Tā kā vidējais automašīnas mūžs ir 15 gadi, lai sasniegtu šo mērķi, jāsāk rīkoties jau 2035. gadā.
Līdz ar to, ir panākta vienošanās, ka no tā brīža Eiropas Savienības teritorijā drīkstēs pārdot tikai jaunus elektromobiļus un citas bezemisijas automašīnas. Lietoto automašīnu tirgū tradicionālās degvielas vai dīzeļdzinēju automašīnas turpinās būt pieejamas, kamēr tās nenokalpos savu laiku.
Šobrīd aptuveni 12% no Eiropā pārdotajām automašīnām ir elektromobiļi.