Polijā diskusijas raisa Tuska valdības virzītais vērienīgais transporta sistēmas projekts

Kamēr Latvijā un tās kaimiņvalstīs ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekts ir saskāries ar dažādiem izaicinājumiem, Polijā valdība ir lēmusi turpināt darbu pie priekšgājēju aizsāktās liela mēroga lidostas izbūves valsts vidienē. Taču Donalda Tuska valdība ir lēmusi iet tālāk un ieguldīt līdzekļus arī ātrgaitas dzelzceļa savienojumos starp lielajām pilsētām.

Polijā diskusijas raisa Tuska valdības virzītais vērienīgais transporta sistēmas projekts
00:00 / 00:00

"Likuma un taisnīguma" vadītās valdības laikā tika piedāvāta iecere valsts vidienē (pusceļā starp Varšavu un Lodzu) izbūvēt lielu lidostu, kas aizstātu pašreizējo Varšavas Šopēna lidostu. Pēc valdības maiņas šī projekta nākotne bija neskaidra, jaunajai valdībai paziņojot, ka tiks veikts šī projekta audits.

Iepriekš šo projektu skeptiski bija novērtējuši arī eksperti. Taču premjerministra Donalda Tuska trešdienas paziņojums apstiprinājis vēl gada sākumā plašsaziņas līdzekļos izskanējušo, ka šā brīža valdība tomēr turpinās lidostas izbūvi.

Turklāt tagad to saista ar ambiciozu transporta sistēmas modernizācijas plānu, ko Tusks nodēvēja par trīskāršu lēcienu nākotnē.

Iecerei dots nosaukums "Polija 100 minūtēs" un tā paredz, ka tiek izveidoti ātrgaitas dzelzceļa savienojumi starp Varšavu un lielajām pilsētām.

Atsevišķos maršrutos kursētu vilcieni ar ātrumu līdz pat 320 km/h. Līdz ar to, piemēram, ceļš no galvaspilsētas līdz Belostokai aizņemtu nepilnu pusotru stundu. Salīdzinājumam, šobrīd ātrākie vilcieni starp abām pilsētām brauc vairāk nekā divas stundas.

Plānots arī modernizēt reģionālās lidostas un investēt Polijas nacionālās aviokompānijas "LOT" flotē, lai tā spētu konkurēt ar "Lufthansa". 

Jau ceturtdienas vakarā tīmeklī šis bija viens no apspriestākajiem diskusiju tematiem. Labējo opozīcijas partiju politiķi sociālajos tīklos pārmeta un izsmēja Tuska izziņotās ieceres vērienus, bet koalīcijas politiķi pauda šai iecerei atbalstu.

Ceturtdien diezgan karstas diskusijas notika arī Polijas Seimā.

"Kāda jēga investēt [Varšavas Šopēna] lidostas, kas uzņem 30 miljonus pasažieru, izbūvē, ja pēc diviem gadiem netālu beigs būvēt lidostu, kas uzņem 34 miljonus pasažieru. Šie ir divi investīciju projekti ar četru miljonu cilvēku lielāku caurlaidību. Un kad būs redzama rentabilitāte no tiem miljardiem, kas investēti 30 miljonos [pasažieru caurlaidībā] Šopēna lidostā?" ceturtdien parlamenta sēdē jautāja partijas "Likums un taisnīgums" deputāts Marcins Horals.

Bet valdības atbildīgais pārstāvis lidostas izbūves jautājumos Macejs Laseks, uzrunājot "Likuma un taisnīguma" pārstāvjus, vērsa uzmanību uz politiķu pēkšņo attieksmes maiņu transporta infrastruktūras attīstības jautājumā.

"Klasusoties debates, rodas iespaids, ka jūs nevēlaties, lai tiktu uzcelta jauna transporta infrastruktūra. [..] Un lai poļiem nebūtu piekļuve visvairāk viņu vajadzībām pielāgotiem savienojumiem – vai tie būtu dzelzceļa, vai satiksmes kā tādiem," sacīja Laseks.

Intervijā Polijas Televīzijai valdības atbildīgais pārstāvis lidostas izbūves jautājumos arī kritizēja priekšgājēju ieceri centralizēt visu ap jauno lidostu valsts vidienē. Viņš arī izcēla, ka šo transporta projektu mērķis ir sekmēt reģionu attīstību un cilvēku tuvināšanu.

Lidostas izbūvei jābūt pabeigtai līdz 2032. gadam, piesaistot kā valsts, tā privātos līdzekļus. Bet ātrgaitas dzelzceļu līnijas jau atrodas izstrādes posmā. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti