Panorāma

Droni "Lāčplēsis" darbā frontē Donbasā

Panorāma

Panorāma

Mazinās valsts ietekmi "airBaltic"

Pēc «airBaltic» akciju publiskā piedāvājuma valsts līdzdalība saruks – būs ne mazāk kā 25% +1 akcija

Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO) jāīsteno jau šogad un pēc tam valsts līdzdalība aviokompānijā saruks no pašreizējiem 97,97% un būs ne mazāka kā 25% plus viena akcija, piektdien, 30. augustā, slēgtajā sēdē nolēma valdība. Tas ir tā dēvētais bloķējošais mazākums, kas ļauj uzlikt veto tiesības.

Jautājums par "airBaltic" akciju kotēšanu biržā bijis gana karsts ilgāku laiku. Tas būs pirmais no valstij piederošajiem uzņēmumiem, kas izmēģinās savus spēkus šādā veidā. Un šodien tapis zināms, ka tas varētu notikt jau šā gada rudenī.

Valdība aiz slēgtām durvīm, īpaši slepenos apstākļos, jautājumu izskatīja, nolemjot, ka "airBaltic" paralēli darbosies divos virzienos. Viens būs šis pirmreizējās akciju izlaišanas process, otrs – sarunas ar stratēģisko investoru, kas varētu pirkt daļu uzņēmuma akciju atsevišķi.

"Lai potenciāli mēs varbūt sasniegtu tos kapitāla piesaistes mērķus, starptautiskajos finanšu tirgos utt., mēs redzam nepieciešamību, ka šis stratēģiskais investors ir pievienojies "airBaltic" akcionāru sastāvam," stāsta "airBaltic" padomes priekšsēdētājs

Pār šo investoru gan klājas liels noslēpumainības plīvurs, jo plašāk par to nevienam nekas nav zināms.

"Šobrīd nekādus sīkākus komentārus nesniegsim, jo ir pārrunu process. Bet mēs esam diezgan tālu sarunās," atzīst Vasks.

Gadījumā, ja šis nenosauktais stratēģiskais investors iegādāsies daļu akciju, kā arī kompānijai veiksmīgi izdosies īstenot akciju sākotnējo publisko piedāvājumu jeb IPO,

valsts varētu zaudēt "airBaltic" kontrolpaketi. Šobrīd valstij pieder teju 98% kompānijas daļu.

"Ja mēs varam šādā veidā nodrošināt stratēģiskā investora ienākšanu, gan pietiekami lielu kapitāla piesaisti IPO, tad jā. Tad šodienas lēmums to paredz, bet izpildoties šiem priekšnosacījumiem," stāsta satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie").

Ministrs norāda, ka zemākā robeža, līdz kurai valdība būtu gatava iet, ir 25 procenti + viena akcija, kas nodrošinātu tā saucamo "bloķējošo mazākumu", kas ļautu konkrētiem lēmumiem uzlikt "veto" tiesības.

"Un, protams, valdībai ir ļoti svarīgi, lai mēs saglabātu "Airbaltic" mītnes zemi šeit Latvijā. Lai Rīgas lidosta saglabājas kā "Airbaltic" galvenā lidosta, mājas lidosta.

Un, protams, lai mēs saglabātu arī to savienojamības līmeni, galamērķus, kas mums ir šobrīd," skaidro Briškens.

Amatpersonas arī norādīja, ka "airBaltic" no valsts šobrīd nekādus papildu ieguldījumus neprasīšot.

KONTEKSTS: 

Par "airBaltic" akcijām interesi pirms potenciālā IPO izrādījis kāds stratēģiskais investors, kura vārdu vēl neatklāj.  

Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" – 2,03%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti