Dienas ziņas

Ziemeļvalstis palielina atbalstu Baltkrievijas opozīcijai

Dienas ziņas

Sabiedriskā medija vadītāja amatam izvirzīta Baiba Zūzena

Eiropas Komisija paceļ tarifus Ķīnas elektroauto pat par 35%

ES ievērojami paaugstina tarifus Ķīnā ražotiem elektroauto, riskē izraisīt tirdzniecības karu

Eiropas Savienībā (ES) trešdien stājušies spēkā ievērojami paaugstināti ievedmuitas tarifi Ķīnā ražotiem elektromobiļiem. Tarifi kāpuši pat līdz 35%, un šis Eiropas Komisijas (EK) lēmums iezīmē Eiropas Savienības visu laiku lielāko tirdzniecības cīņu ar Pekinu.

Eiropas Komisija uzskata, ka Ķīna negodīgi subsidē savus autoražotājus, un pēc garākas izpētes un nespējot panākt vienošanos ar Ķīnu pārtraukt šīs subsīdijas, nolēma uz pieciem gadiem pamatīgi paaugstināt tarifus Ķīnas elektroauto.

Ķīnas Tirdzniecības ministrija kritizē šo lēmumu kā protekcionistisku, negodīgu un jau iesniegusi prasību Pasaules Tirdzniecības organizācijā.

EK izpētījusi, ka Ķīnas autoražotāji "BYD", "SAIC" un "Geely" no valdības saņem lielas subsīdijas – naudas, atlaižu un dažādu pabalstu veidā.

Turklāt Ķīna ražo tikpat daudz tērauda kā pārējā pasaule kopā. Iepriekš Ķīnas elektroauto tika piemērots 10% ievedmuitas tarifs, bet tagad tam pieplusojas jaunie tarifi.

Ķīnā ražotiem "Tesla" auto pieaugums būs 7,8% , "BYD" automobiļus apliks ar 17% tarifu, "Geely" elektromobiļiem būs 18,8% tarifs, bet lielāko tarifu (35,3%) piemēros Ķīnas valsts autobūves kompānijas "SAIC" ražojumiem.

Tagad šo auto importētājiem piemaksa būs jāiekasē uz robežas papildus cenai.

Eiropas auto tirgus eksperti spriež, ka eiropieši cenu kāpumu pārāk nejutīs, jo Ķīnas autoražotājiem vajadzētu spēt absorbēt šos tarifus un pat gūt peļņu. Eksperti cer, ka šie tarifi piebremzēs ķīniešu elektroauto tirgus daļas pieaugumu Eiropā un vietējie Eiropas autoražotāji varēs nedaudz atgūt elpu, jo tiem neklājas viegli.

"Audi" otrdien paziņoja, ka nākamā gada februārī slēgs savu rūpnīcu Briselē. "Volkswagen" iepriekš pavēstīja, ka plāno slēgt trīs rūpnīcas Vācijā – šis autoražotājs savā mītnes zemē nekad nebija spēris šādu soli.

Vācija gan bija tā, kas iebilda pret jaunajiem tarifiem, jo baidās, ka ķīnieši atriebsies un tā rezultātā smagi cietīs Vācijas auto eksports uz Ķīnu.

Desmit Eiropas Savienības dalībvalstis, tostarp Francija, Polija un Itālija, šomēnes notikušajā balsojumā atbalstīja nodevu noteikšanu, bet piecas dalībvalstis, tostarp Vācija, iebilda pret nodevām. Vēl 12 atturējās.

Ķīnas lielākais elektroauto ražotājs "BYD" tikmēr pirmo reizi ir uzrādījis labākus ceturkšņa ieņēmumus nekā tā ASV konkurents "Tesla". Eksperti norāda, ka Ķīna jau ir veselu paaudzi priekšā Eiropai elektroauto tehnoloģiju jomā.

Tarifu celšana rosinājusi bažas, ka šis solis varētu novest pie plašāka tirdzniecības kara starp ES un Ķīnu.

Ķīna jau ir likusi saviem autoražotājiem apturēt lielas investīcijas Eiropas valstīs, kuras atbalstījušas papildu nodevu noteikšanu Ķīnā ražotiem elektriskajiem transportlīdzekļiem. Par to vēsta aģentūra "Reuters", atsaucoties uz diviem auvotiem.

Ķīnas Tirdzniecības ministrijas amatpersonas sanāksmē ar Ķīnas autoražotājiem oktobra vidū esot norādījušas, ka transportlīdzekļu ražotājiem vajadzētu pārtraukt lielas investīcijas, piemēram, plānus par rūpnīcu celšanu, tajās Eiropas valstīs, kas atbalstījušas nodevas pret Ķīnas elektroauto.

Piemēram, Ķīnas valstij piederošais otrs lielākais automašīnu eksportētājs "SAIC" plānojis šogad Francijā atvērt savu otro Eiropas rezerves daļu centru. Savukārt Itālijas valdība par investīciju ieplūšanu risina sarunas ar Ķīnas autoražotāju "Chery".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti