To intervijās Latvijas Radio raidījumam „Labrīt” un LTV raidījumam „Rīta Panorāma” sacīja partijas „Vienotība” līdere Solvita Āboltiņa.
Viņa teica, ka vairums „Vienotību” pārstāvošie ministri bija pret sadarbību ar Montāgu-Girmesu. Līdz ar to ir jāsaprot, kāpēc ministri, turklāt it kā vienbalsīgi, nolēma atbalstīt sadarbību ar Vācijas pilsoni. Arī viņa pati esot pret sadarbību ar Montāgu-Girmesu.
Arī veids, kā Straujuma informējusi partiju par Matīsa demisijas pieprasīšanu, esot bijis netipisks. Proti, Āboltiņa esot saņēmusi īsziņu no Straujumas un, pirms esot spējusi kaut kā reaģēt, jau drīz lasījusi ziņas medijos.
Āboltiņa norādīja, ka Matīsa demisija esot prasīta valsts budžeta skatīšanas laikā Saeimā. Arī tas ir netipiski, līdz ar to „Vienotība” vēlas dzirdēt Straujumas paskaidrojumus par notikušo.
Viņa neprognozēja, ka jauns satiksmes ministrs varētu tikt iecelts pirms valsts budžeta pieņemšanas. Taču viņa bija atturīga, vaicāta par to, vai Straujumas valdība vispār var turpināt darbu.
Āboltiņa arī noraidīja runas, ka viņa būtu gatava kļūt par satiksmes ministri. Tāpat esot izslēgta varbūtība, ka „Vienotība” un ZZS varētu samainīt Aizsardzības ministriju un Satiksmes ministriju (SM) kā katras partijas atbildības sfēru.
Jau ziņots, ka valdība sēdē otrdien aiz slēgtām durvīm pēc vairāk nekā četru stundu diskusijām akceptēja finanšu konsultanta "Prudentia" atrasto investoru Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic".
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss ("Vienotība") informēja, ka apstiprinātais investors - Vācijas pilsonis Ralfs Dīters Montāgs-Girmess - aviokompānijā ieguldīs 52 miljonus eiro, bet valsts - 80 miljonus eiro.
Šis gan būs pagaidu jeb finanšu investors aviokompānijā - SM uzdots divu gadu laikā atrast stratēģisko investoru uzņēmumam.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma (“Vienotība”) nolēmusi pieprasīt satiksmes ministra Anrija Matīsa (“Vienotība”) demisiju.
Iemesls demisijas pieprasīšanai ir “ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamajām rīcībām valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, kā arī uzraudzības trūkums par aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas”, informēja premjeres pārstāve Aiva Rozenberga.