Gan novembrī atklātā lidmašīna sarkanbaltsarkaniem sāniem, gan tagad ar zili melno un sarkani, zaļi dzelteno krāsojumu "airBaltic" lidojumu grafikā tiek liktas bez īpašiem nodomiem. Tās lidos gan no Rīgas, gan Tallinas un Viļņas uz visiem iespējamiem galamērķiem.
"Mūsu darbiniekiem pilotiem, stjuartiem ir vienmēr liels prieks tieši ar šīm konkrētām lidmašīnām lidot, un katru reizi, kad izpildām lidojumus, mūsu pasažieri ir gan pārsteigti, gan gandarīti, ka viņiem ir iespēja lidot ar šīm īpašajām lidmašīnām," stāstīja "airBaltic" lidojumu vadības vecākais viceprezidents Pauls Cālītis.
Aviokompānijas prezidents Martins Gauss stāstīja, ka, pirms ieradās Latvijā, par Baltijas ceļu nebija dzirdējis, jo tajā laikā viņa dzimtenē Vācijā notika vēsturiskā Berlīnes mūra krišana.
"Šie kaut kādā ziņā ir līdzīgi notikumi, un mēs gribam godināt to, kas pirms 30 gadiem notika Baltijā. Es saprotu, ka Baltijā tas bija tikpat svarīgi kā mums, vāciešiem, mūra krišana. Un tagad šie karogi lidos uz Abū Dabī, Malagu un Lisabonu, lidos pa visu Eiropu un vēl tālāk, un lidos vēl daudzus gadus. Mūsu pasažieriem jau patika pirmā lidmašīna, bet tagad visas trīs kopā ir vēl daudz iespaidīgāk," stāstīja Gauss.
Sociālajos tīklos droši vien jau pavisam drīz varēsim gaidīt daudz attēlu ar karoga krāsu lidmašīnām, smej "airBaltic" komanda. Taču svarīgi, ka Baltijas ceļa simboliska pacelšanās debesīs noteikti dos iemeslu cilvēkiem par to uzzināt vairāk.
"Tas būtībā tiek asociēts ar izcilu demokrātiskas, nevardarbīgas cīņas simbolu, un tas ir veids, kā ir jāiegūst, jāizcīna demokrātija. Un ar to jau esam iegājuši vēsturē, un šodien tas ir vēl viens skaists atgādinājums pasaulei par baltiešiem, par mūsu spēku, vienību, mūsu vienotību," sacīja Valsts prezidenta kancelejas vadītājs Andris Teikmanis.
Lai lielais "Airbus" gaisa kuģis iegūtu tik īpašu krāsojumu, ir nepieciešamas 10 dienas.