2005. gada aprīlī aviācijas industrija ieraudzīja lidojošu milzi, pie kura izveides, projektēšanas un realizācijas tika strādāts kopš 80. gadu beigām.
Pasaulē lielākajai pasažieru lidmašīnai bija jāmaina ne tikai industrijas virziens, bet arī pasažieru pieredze. Vienlaikus tai bija jābūt konkurentam ASV uzņēmuma “Boeing” ražotajai 747 modeļa lidmašīnai, kura tirgū jau bija nostiprinājusi savas pozīcijas.
“Airbus” A380 bija vairāku valstu kopražojums – tās daļas tika gatavotas Lielbritānijā, Vācijā, Francijā un Spānijā. Kopumā tika saražotas vairāk nekā 250 lidmašīnas, kuras piegādātas klientiem visā pasaulē. Lielākais A380 lidmašīnu pasūtītājs ir Tuvo Austrumu lidsabiedrība “Emirates”, kura pērnā gada nogalē saņēma savu 123. šāda tipa lidmašīnu.
Par A380 programmas izbeigšanu aviobūves kompānija paziņoja jau 2019. gada sākumā. Tas tika darīts, jo gan minētā “Emirates”, gan citas kompānijas samazināja pasūtījuma apmērus. Papildu izaicinājumu, bet šoreiz lidsabiedrībām, nesa Covid-19 pandēmijas sākums, kad ļoti jūtami samazinājās pasažieru apjomi, lidsabiedrības bija spiestas nogādāt savas lielizmēra lidmašīnas uz tuksnešiem, lai tur tās gaidītu dienu, kad atkal varēs atgriezties apritē.
Vienlaikus lidsabiedrības paziņoja, ka lielo uzturēšanas izmaksu dēļ ātrāk, nekā plānots, pārtrauks izmantot “Boeing” 747 lidmašīnas, tādējādi simboliski noslēdzot arī par debesu karalieni dēvētā modeļa ēru.
Pirmo komerciālo lidojumu A380 aizvadīja 2007. gadā, un līdz šodienai A380 modeļa flote veikusi vairāk nekā 800 000 lidojumu, uz 70 galamērķiem visā pasaulē nogādājot vairāk nekā 300 miljonus cilvēku.