Panorāma

Koalīcija atliek lēmumu par RPIVA likvidāciju

Panorāma

M.Jurēvičs izslēgts no LBS

Dod zaļo gaismu "airBaltic" privātā investora maiņai

Dod zaļo gaismu «airBaltic» privātā investora maiņai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem un 7 mēnešiem.

Vairāku uzņēmumu īpašnieks un vadītājs ar pieredzi aviācijas biznesā. Tas ir pagaidām viss, kas publiski zināms par iespējamo nākamo "airBaltic" privāto investoru Larsu Tūsenu. Jau drīzumā viņš varētu pārņemt Ralfam Dīteram Montāgam-Girmesam piederošās aviokompānijas akcijas. Otrdien, 7.martā, tam piekrišanu deva arī valdība.

Atšķirībā no citām reizēm, kad valdībā, lemjot par nacionālās aviosabiedrības "airBaltic" akcionāriem, aicināta uzņēmuma vadība, šoreiz tā nebija. Pēc sēdes satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un zemnieku savienība) apstiprināja LTV raidījumā "Panorāmā" pirmdien, 6.martā, vēstīto, ka līdzšinējā Vācijas investora Montāga-Girmesa vietā varētu nākt dāņu investors Larss Tūsens.

"Mainās viena akcionāra vārds vai pārstāvis, kas pārstāv privātā akcionāra intereses "airBaltic". Atbilstoši akcionāra līgumam par šādu darbību nepieciešama otras puses piekrišana, kas šodien tika veikta, lai varētu nomainīt akcionāru līgumu," teica Augulis.

Par Tūsenu Latvijā maz zināms 

Šobrīd "Aircraft Leasing1", uz kā vārda reģistrēti 20% lidsabiedrības akciju, vēl pieder Ralfam Montāgam-Girmesam. Šī uzņēmuma potenciālo nākamo īpašnieku Dānijas investoru Tūsenu pārbaudījuši arī specdienesti. Viņš pats pēc sēdes bija nerunīgs. 

"Šodien es tiku uzaicināts, lai pārrunātu īpašumtiesību maiņas iespēju par 20% akciju. Kā es sapratu, tad valdība ir devusi piekrišanu šim darījumam. Tomēr pagaidām tas vēl nav noticis, jo notiek pārrunas.

Šobrīd mums ir nepieciešamā valdības piekrišana gadījumā, ja darījums notiks," teica potenciālais "airBaltic" investors.

Par Tūsenu līdz šim Latvijā zināms maz. Viņš darbojas vairāku uzņēmumu valdēs Dānijā. Savulaik strādājis arī aviokompānijā SAS un “Nordea” bankā.

Tomēr ne visa  karjera bijusi spīdoša. Dānijas medijs “Berlingske Business” 2015.gada nogalē ziņoja, ka nopietnās grūtībā nonākusi viņa vadītā “BasisBank”, kura specializējās ātro kredītu izsniegšanā, jo banka bija pārāk zemu novērtējusi problemātisko klientu saistības.

Savukārt dāņu medijs “Borsen” rakstīja, ka maksātnespējas priekšā nonākusi arī Tūsena aviokompānija "Jet Time", kura nu spiesta veikt masveida atlaišanas. Pats Tūsens par savām biznesa gaitām ar Latvijas žurnālistiem runāja negribīgi, cenšoties pēc iespējas ātrāk pamest valdības ēku.

""Jet Time" pēdējos gados bija problēmas. Mēs tās cenšamies pārvarēt. Taču tam nav nekāda sakara ar "airBaltic". Es kā uzņēmējs naudu ieguldu daudzās kompānijās.

Es izskatu šo iespēju. Tomēr tas nav pabeigts darījums. "AirBaltic" ir labi pārvaldīta kompānija, stratēģiski labi bāzēta Ziemeļeiropā ar labu pārvaldi un interesantu flotes attīstības plānu. Tāpēc es esmu ieinteresēts tajā," atzina dāņu uzņēmējs.

Līdzīgi kā Montāgs-Girmess, arī Tūsens turpmāk vēloties būt tikai “airBaltic” finanšu investors, nepalielinot savu ietekmi uzņēmumā. Tikmēr jautājumu, kādēļ gadu pēc akciju iegūšanas tās vēlējās pārdot līdzšinējais investors, nedz Satiksmes ministrija (SM), nedz Tūsens nekomentēja.

Marta laikā jābūt skaidrībai par darījumu

SM valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" sacīja, ka "airBaltic" privātais investors nemainīses – 20% kompānijas akciju paliks "Aircraft Leasing1", bet šīs kompānijas kapitāldaļas varētu nonākt dāņu uzņēmēja rokās.

Innusa norādīja, ka SM savlaicīgi informēta par šo darījumu un ir "veikti zināmi priekšdarbi", lai noskaidrotu, kas ir jaunais, potenciālais "Aircraft Leasing1" īpašnieks. Lai arī Tūsens medijos izteicies, ka aviācijas bizness viņam nav svešs, SM pārstāve atturējās sniegt plašāku informāciju par viņu.

"Šīs darījums vēl nav noslēdzies. Un tikai tad, kad darījums noslēgsies, tad acīmredzot darījuma slēdzēji būs gatavi plašākam komentāram.

Bet pavisam nezināma persona aviācijas sektorā šis cilvēks nav. Viņam ir zināmi principi un aviācijas biznesa specifika, kā nodrošināt aviokompānijas darbību.

Tas arī ir svarīgi, lai "airBaltic" turpinātu strādāt ne mazāk veiksmīgi kā pašlaik un lai mēs varētu veiksmīgi iziet uz nākošo etapu - strādāt ar stratēģiskā investora piesaistes jautājumiem," teica Innusa.

Pēc viņas teiktā, iespējamā "Aircraft Leasing1" īpašnieka maiņas darījums neparedz jaunus nosacījums attiecībā uz "airBaltic", jo līgums ar finanšu investoru nemainās.

Līdz marta beigām vairāk vai mazāk jābūt skaidrībai, ka šis darījums ir noslēdzies, piebilda SM pārstāve.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.
 

Jau ziņots, ka 2016. gada marta beigās atbilstoši Latvijas valdības un Montāga-Girmesa parakstītajam līgumam Vācijas investors nacionālajā lidsabiedrībā “airBaltic” ieguldīja aptuveni 52 miljonus eiro.

2016. gada 4.februārī bija parakstīts Latvijas aviokompānijas "airBaltic" akcionāru līgums starp Latvijas valdību un Montāgu-Girmesu. Proti, valdība 2015. gadā apstiprināja plānu par 20% "airBaltic" akciju pārdošanu Vācijas investoram, kurš apņēmās lidsabiedrībā ieguldīt 52 miljonus eiro. Pārējie 80% aviokompānijas akciju paliks Latvijas valsts īpašumā. Valsts kase aviokompānijai ieguldīšanai tās pamatkapitālā aizdos 80 miljonus eiro. Šīs naudas aizdošanai akceptu pērn deva Saeima.

Tāpat vēstīts, ka stratēģisko investoru "airBaltic" iecerēts atrast līdz šā gada beigām. Latvijas nacionālā lidsabiedrības "airBaltic" stratēģiskā investora meklēšanai piesaistīts starptautisks uzņēmums "Lazard Freres".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti