Lai varētu uzsākt "airBaltic" kompānijas flotes modernizāciju ar Kanādas ražotāja "Bombardier" lidmašīnām, kompānijai "airBaltic" nepieciešamas vācu investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa solītās investīcijas 52 miljonu eiro apjomā, jo arī valdība savu iecerēto finansējumu 80 miljonu eiro apjomā uzņēmuma varēs piešķirt tikai pēc akcionāra līguma parakstīšanas.
Tiesa, medijos nupat izskanējusī informācija par to, ka Vācijas investors kavējas ar līguma parakstīšanu, nav liels pārsteigums, jo šādu iespēju Latvijas Radio jau pagājušajā nedēļā apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš, kurš piebilda – ar investoru tiek uzturēts kontakts.
"Valsts puse ir gatava jebkurā brīdī noslēgt līgumu, šobrīd gaidām, kad pats investors būs sakārtojis visas savas iekšējās lietas, kas viņam attiecīgi acīmredzami ir svarīgas, un būs gatavs parakstīt. Regulāri komunicējam, mēģinam izprast situāciju, kas un kā. Mazliet patraucēja šīs te brīvdienu nedēļas, Ziemassvētki un Jaunais gads, kas varbūt par kādām divarpus nedēļām šo padarīja lēnāku, bet pagaidām mums ir informācija, ka tas viss notiks tuvākajā laikā," teica SM pārstāvis.
Sociālajos medijos jau ir izskanējuši pieņēmumi to, investoru šādi rīkoties varētu būt pamudinājusi vēlme izgāzt darījumu ar "Bombardier" un piespiest "airBaltic" atgriezties pie Sukhoi lidmašīnu iegādes. Tiesa, premjere Laimdota Straujama ("Vienotība") iepriekš uzsvēra, ka investors esot piekritis nosacījumam par to, ka "Sukhoi" lidmašīnas "airBaltic" nedrīkstēs iegādāties.
"Mēs uzklausījām valdībā gan Vācijas investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa redzējumu par sadarbību ar "airBaltic", gan arī Gausa kungu, tātad, ja ir šāds nosacījums un aizliegums, kurš ir akcionāru līgumā iekļauts, un investors apliecināja vēlmi turpināt sadarbību ar ''airBaltic'', ja parlaments lems par aizdevuma kapitalizāciju," iepriekš norādīja Straujuma.
Arī "airBaltic" vadītājs Martins Gauss apgalvoja, ka investors esot pieņēmis nosacījumu par to, ka par aviokompānijas attīstības prioritāti tiek uzskatīta sadarbība ar "Bombardier".
"Es varu apstiprināt, ka "airBaltic" nelidos ar "Sukhoi" lidmašīnām. Mums ir bijušas intensīvas diskusijas ar "Bombardier", un bez tam "Bombardier" šeit bija ieradušies vizītē, un arī kopīgi ar investoru esam pieņēmuši lēmumu neizmantot "Sukhoi" lidmašīnas. To es varu droši apstiprināt, ar cerību, ka tas arī uzlabos sabiedrības viedokli par šo darījumu," teica Gauss.
Tiesa, oficiāli joprojām par investīcijām "airBaltic" interesi saglabā arī Ventspils ostas uzņēmums "Ventbunkers", kurš iepriekš, gadu mijā, paziņoja par nodomu aptuveni divu mēnešu laikā veikt "airBaltic" izpēti.