Covid-19 skāra arī uzņēmumu "Škoda Vagonka", kam uzticēta jauno elektrovilcienu ražošana. Tomēr pašlaik sarunās ar ražotāju aizvien pieturas par plānotajiem termiņiem, pastāstīja "Pasažieru vilciena" vadītājs.
Ražošanas procesu var ietekmēt arī apakšuzņēmumi, kas piegādā detaļas. Tas var radīt nobīdes termiņos.
Grigulis norādīja, ka piegādes līgumā atrunāti arī “force majeure” apstākļi. Tādi būtu arī Covid-19 krīzes gadījumā. Tiesa, pašlaik iepirkums vēl ir projektēšanas stadijā un ražošana pilnā apjomā nav sākta.
Iecerēts, ka jauno elektrovilcienu piegāde notiks pakāpeniski – pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem.
Taujāts par preču zīmēm "Vivi Latvija" un "Vivi", ko šogad maijā Patentu valdē reģistrēja “Pasažieru vilciens”, Grigulis uzsvēra, ka pašlaik ne uzņēmuma valdē, ne uzņēmuma iekšienē nav spriests par nosaukuma maiņu.
“Mainoties laikam, mainījušies arī mūsu logotipi, zīmoli,” piebilda Grigulis. Viņš uzsvēra, ka preču zīme “Vivi” pašlaik ir “neiznēsāts bērns”, par ko uzņēmums vēl negrib runāt. Šis zīmols saistīts ar jaunu elektrovilcienu ražošanu.
KONTEKSTS:
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pērn jūlija sākumā atļāva "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar uzņēmumu "Škoda Vagonka" par 32 elektrovilcienu iegādi. Ministru kabinets 16. jūlijā atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai. "Pasažieru vilciens" un “Škoda Vagonka" vadība 30. jūlijā parakstīja līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi. Līgums paredz, ka līdz 2023. gada beigām būs piegādāti visi vilcieni.