Straujuma LTV „Panorāmai” uzsvēra, ka tagad iniciatīva ir jāuzņemas uzņēmējiem, cenšoties iekarot Ķīnas tirgu.
Tiesa, vairāki politiķi Belgradā notiekošajā 16 Austrumu un Centrālās Eiropas valstu samita laikā norādījuši, ka Latvijas uzņēmēji cer, ka valsts izdarīs grūto darbu – ieguldīs līdzekļus mārketingā un reklāmā, kā arī veidos kontaktus ar citu valstu uzņēmējiem.
Patlaban Latvijas un Ķīnas sadarbība uzņēmējdarbībā ir bijusi viļņveidīga – aktīvāki sadarbības posmi ir mijušies ar pasīvākiem.
Vienlaikus Straujuma atzīst, ka Latvija aizvien ir gatava uzņemt Ķīnas, kā arī Austrumeiropas un Centrāleiropas samitu 2016.gadā.
Jau ziņots, ka "Food Union" grasās savus piena produktus eksportēt uz Ķīnu.