Panorāma

Cīņa ar embargo sekām – Eiropas līmeņa jautājums

Panorāma

Kas notiks piena nozarē?

"Kreiss": Situācija ir kritiska

Kravu pārvadātājs: Dažās dienās var nākties atlaist daļu no diviem tūkstošiem darbinieku

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem un 2 mēnešiem.

Kopš Krievijas tirgus aizvēršanas Latvijas pārtikas precēm, Latvijas lielākais kravu pārvadātājs - uzņēmums “Kreiss” - steigšus meklē citus virzienus, kurp sūtīt savu auto furgonu un refrižeratoru simtus. Taču uzņēmuma vadība intervijā Latvijas Televīzijai atklāti atzīst – ja valdība tuvākajās dienās nenāks palīgā, daļa no diviem tūkstošiem darbiniekiem nāksies atlaist.

Aleksandrs ar pārinieku ierodas milzīgajā autopārvadājumu uzņēmuma "Kreiss" teritorijā. Viņa refrižeratorā, kas var sasaldēt gaisu līdz mīnus 18 grādiem, ir IKEA mēbeles. Un maršruts – no Igaunijas uz Holandi. Lai gan tas ir absurds, tomēr kopš Krievijas sankciju ieviešanas tieši tā tas notiek – saldētavās ved jebko, lai tikai būtu darbs šoferim un uzņēmumam. „Skatieties, cik mašīnu! Cilvēki grib ēst, strādāt, uzturēt ģimeni. Izejas nav, kaut kas ir jāsameklē. Eiropa solīja palīdzēt. Paskatīsimies, kā,” saka tālbraucējs šoferis Aleksandrs.

„Kreiss” ir lielākais uzņēmums savā jomā, un katru nedēļu 300 kravas auto ar 20 tonnām katrā devās uz Krieviju. „Embargo dēļ mēs vedam jebkādas kravas, ne vairs pārtiku. Ja mēs pirms tam vedām piena produktus, jebko. Līdzīgā situācijā ir kravas pārvadātāji arī Lietuvā un Polijā. Viņi visi tagad meklē jaunus tirgus un tas nozīmē lielāku konkurenci un cenu dempingu,” stāsta “Kreiss” pārstāve Guna Vecbaštika.

„Bez valsts atbalsta izeju neredzam. Un mēs ceram uz ātru valdības reakciju. Ko sagaidām? Atbalstu! Vai nu nodokļu atlaides īstermiņā vai nodokļu atlaides ilgākā termiņā. Mums gaidāmas smagas pārrunas ar bankām. Un šajās sarunās valsts atbalsts vai garantijas būs ļoti nepieciešamas,” norāda “Kreiss”  valdes loceklis Sergejs Zaļizko.

“Kreiss” nodarbina 2000 cilvēku - lielākā daļa ir tieši šoferi, tālbraucēji, daļa strādā administrācijā un mašīnu tehniskajā apkopē. Ja uzņēmums tuvākajā laikā neatradīs jaunus galamērķus, kurp doties, daļai darbinieku nāksies darbu uzteikt. „Ja situācija attīstās pēc nenosakāma scenārija vai pēc katastrofāla scenārija, mums būs jāveic darbinieku atlaišana,” apliecina Zaļizko.

Uzņēmumā apgalvo, ka šīs Krievijas sankcijas skars daudz vairāk cilvēku un sfēru nekā sākumā šķiet. Jau droši var teikt, ka tās attiecas uz transporta nozari, eksportētājiem un ražotājiem. Viņi visi saistīti ciešā ķēdē un ir atkarīgi viens no otra. Bet aiz katra bez darba palikuša šofera stāv visa viņa ģimene. Savukārt bezdarbnieka pabalsts šoferim, kuru atlaidīs Krievijas sankciju dēļ, būs jāmaksā jau no valsts budžeta. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti