Ja jaunuzņēmums nākamos mēnešus attīstīsies veiksmīgi, tas varēs pretendēt uz jaunām investīcijām.
Jānis Kreilis, Juris Sorokins un Roberts Tomme ir nešķirami draugi kopš brīža, kad, pēc studijām ārzemēs atgriežoties mājās, kļuva par līdzdibinātājiem biedrībai “Ar pasaules pieredzi Latvijā”.
Kopīgs bizness puišiem ir nedaudz vairāk kā gadu, nelielajā birojā ir gan balansa dēlis asu izjūtu cienītājiem, gan galda spēles mierīgākai atpūtai.
Pirms dažiem mēnešiem puišiem radās traka ideja pieteikties starptautiskajā jaunuzņēmumu akseleratorā “Antler”, kur tiek atlasītas labākās biznesa idejas, veidotas un apmācītas komandas, labākajiem iegūstot finansējumu biznesa attīstībai.
“Izturējām konkursu, lai vispār iekļūtu šajā programmā, un tagad pēdējos mēnešus tiešām aktīvi arī strādājuši pie tā, lai tiešām saņemtu arī finansējumu. Un ir patiess prieks saņemt atzinību arī no pieredzējušiem cilvēkiem nozarē, kas saka – jā, jums, džeki, ir tiešām taisnība par šo!” stāsta viens no jaunuzņēmuma “Hyperjob” dibinātājiem Roberts Tomme.
Puišu biznesa ideja ir pavisam vienkārša – padarīt vecmodīgos darba sludinājumus atbilstošus mūsdienām.
“Darba sludinājumi neko daudz nepastāsta. Ja tā ieskatās, tie tikpat labi joprojām varētu būt rakstīti ar rakstāmmašīnu,” spriež “Hyperjob” vadītājs Jānis Kreilis.
“Darba sludinājuma izlasīšana ir tas brīdis, kur darba meklētājs pieņem lēmumu – OK, man interesē pieteikties, vai nē. Ar šo parasto tekstu ir maza iespēja pastāstīt vairāk, likt cilvēkam iejusties – kā būtu pieteikties tieši šim uzņēmumam tieši šajā lomā. To mēs visu risinam, iekļaujot bildes, iekļaujot labākus datus, cita veida saturu, video, lai cilvēkam ir šī te dziļākā izpratne par to, kas tad viņu sagaida, piesakoties darbā.”
Latviešu ideja saņēma ne tikai uzslavas un jaunus klientus no investoru vidus, bet arī finansējumu – 110 000 ASV dolāru , kas ir gandrīz 100 000 eiro.
Šo naudu viņi varēs izlietot pēc saviem ieskatiem. Pēc vairākiem mēnešiem tiks vērtēts sasniegtais, un veiksmīgas attīstības gadījumā būs iespēja saņemt jaunu finansējumu.
“Plānojam attīstīt produktu un pilnveidot to, bet – pats galvenais – attīstīt pārdošanu. Tas nozīmē saprast, pa kādiem kanāliem mēs varam sasniegt savus potenciālos klientus, savu mērķauditoriju,” stāsta viens no jaunuzņēmuma izveidotājiem Juris Sorokins.
Vairāku mēnešu garumā sacenšoties ar jaunuzņēmumiem no visas pasaules, puiši guvuši pārliecību, ka Latvija ideju ziņā var droši konkurēt. Galvenais ir uzdrīkstēties.