Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš uzsvēra – kopumā pērn izpildīti aptuveni 99,7% reisu, kas ir līdzīgi kā iepriekšējos gadus. Turklāt bieži vien reisu atcelšanas iemesls ir, piemēram, ceļu stāvoklis.
Vienlaikus viņš atzina, ka šoferu trūkums kļūst arvien jūtamāks: "Šoferu pieejamība un šoferu iespēja aizstāt vienam otru, rezerves ir limitētas. Līdz ar to, ja ir kāda slimošana, tad tajā brīdī to izjūt kā problēmu."
Daudz skarbāk situāciju komentēja transporta darbinieku arodbiedrības vadītājs Juris Kalniņš: "Situācija turpina būt nemainīgi slikta. Pat kritiska!"
Galvenais iemesls šoferu trūkumam esot atalgojums. Minimālā stundas likme autobusa vadītājam ir aptuveni 5 eiro. Attiecīgi par 160 darba stundām mēnesī var nopelnīt no 800 eiro. Protams, var nopelnīt vairāk, bet tas lielākoties esot uz virsstundu rēķina, tādējādi šoferi riskē ar veselību vai izdegšanu, skaidroja arodbiedrībā.
"Šobrīd un tieši pēc iepirkumiem situācija ir tā pasliktinājusies, ka daudzi šoferi, kuri nostrādājuši ilgus gadus, pamet šo nozari," sacīja Kalniņš.
Arodbiedrība jau pirms vairākiem gadiem piedāvājusi pārvadātājiem noslēgt ģenerālvienošanos par sociālajām garantijām darbiniekiem, lai vismaz valsts dotētajā pasažieru pārvadāšanas nozarē strādājošajiem būtu atbilstošs un līdzvērtīgs atalgojums un sociālās garantijas. Taču šādu vienošanos panākt joprojām nav izdevies.
Tādēļ arodbiedrība pieteikusies vizītē pie jaunā satiksmes ministra Jāņa Vitenberga (Nacionālā apvienība).
Tikmēr Autotransporta direkcija meklē citus risinājumus. Kā viens no variantiem tiek izskatīta iespēja atvieglot un subsidēt D kategorijas autovadītāja tiesību iegūšanu, lai cilvēki, kuri vēlas kļūt par autobusa šoferiem, varētu vieglāk iegūt tiesības.