CAA pārstāvis Aivis Vincevs informēja, ka īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām – "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. Salīdzinājumam: 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru.
"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri.
No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.
Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš – 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.
Vienlaikus palielinājies arī aviokompāniju veikto kopējo lidojumu skaits. ''airBaltic" pērn veicis 62 748 lidojumus, bet gadu iepriekš tas bija 56 261 lidojums. Vairums veikti no Latvijas lidostām, attiecīgi 55 593 pērn un 51 578 lidojumi gadu iepriekš. Turpretim "SmartLynx Airlines" vairumu lidojumu veica no citu valstu lidostām, pērn kopumā veicot 21 487 lidojumus salīdzinājumā ar 20 524 lidojumiem 2018. gadā. Vienlaikus gan lidsabiedrība turpināja nostiprināt savas pozīcijas Latvijas lidostās, pērn veikto lidojumu skaitu palielinot par 12,13%, attiecīgi – 573 lidojumi 2019. gadā salīdzinājumā ar 511 lidojumiem gadu iepriekš.
Latvijas starptautiskajās lidostās – lidostā "Rīga" un lidostā "Liepāja" – apkalpoto pasažieru skaits 2019. gadā salīdzinājumā ar 2018. gadu pieaudzis par 10,57%, sasniedzot vēl nebijušus attīstības tempus. Pērn Latvijas starptautiskajās lidostās apkalpoti 7 812 464 pasažieri, turpretim 2018. gadā – 7 065 840 pasažieri.
Vairāk nekā 44% liels pasažiera skaita pieaugums pērn bijis starptautiskajā lidostā "Liepāja", kas 2019. gadā apkalpoja 14 082 pasažierus pretstatā 9751 pasažierim 2018. gadā. Vienlaikus vairāk nekā divas reizes pieaudzis apkalpoto lidojumu skaits – 2019. gadā lidosta apkalpoja 3552 lidojumus, bet gadu iepriekš – 1500 lidojumus. Izpildīto lidojuma skaita pieaugums skaidrojams galvenokārt ar mācību lidojumiem.
Par vairāk nekā 10% pieaudzis arī starptautiskās lidostas "Rīga" klientu skaits. Lidosta pērn apkalpoja 7 798 382, bet 2018. gadā – 7 056 089 pasažierus.
Tāpat par 4,2% palielinājās arī lidostā apkalpoto lidojumu skaits. 2019. gadā tie bija 87 007, bet 2018. gadā – 83 468 lidojumi. Vienlaikus CAA norādīja, ka lidostā par 3,5% vērojams kritums apkalpoto kravu apjomā. 2018. gadā lidosta apkalpoja 28 258 tonnas, bet pērn – 27 265 tonnas kravu. Ietekmi uz kravu apjoma rādītājiem attiecībā pret 2018. gadu radīja Turcijas gaisa kravu pārvadātāja "Turkish Cargo" lēmums pārtraukt regulāros lidojumus uz Rīgu, kas 2018. gadā būtiski palielināja Rīgā pārkrauto kravu apjomu. Tikmēr pārējo Rīgā strādājošo kravu pārvadātāju apjoms ir audzis par 7%, ko galvenokārt sekmējis pasta sūtījuma apjoma kāpums par 17% pret 2018. gadu un Krievijas gaisa pārvadātāja "Atran" ienākšana Rīgā.
Latvijas kravas pārvadājumu lidsabiedrība "RAF-Avia" pērn palielinājusi pārvadāto kravu apjomu. 2018. gadā kompānija pārvadāja 2287 tonnas, bet pērn par 9,2% vairāk kravu – jau 2498 tonnas. CAA norādīja, ka Latvijā reģistrētā lidsabiedrība pārvadājumus lielākoties veic no citu valstu lidostām. No Latvijas lidostām lidsabiedrība veica 18 lidojumus pretstatā 37 lidojumiem 2018. gadā. Kopumā "RAF-Avia" pērn veica 2217 lidojumus, bet vēl gadu iepriekš – 2948 lidojumus. CAA atzīmēja, ka dažādu projektu ietvaros lidsabiedrība veic arī pasažieru pārvadājumus, tomēr pērn pārvadāto pasažieru skaits, kas bija 7592, ir mazāks nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 15 080 pasažierus.
Palielinoties kopējo lidojumu skaitam, Latvijas gaisa telpa biežāk tiek izmantota tranzīta lidojumiem, kuru vadību nodrošina valsts AS "Latvijas Gaisa satiksme" (LGS). Pērn Latvijas gaisa telpā tika apkalpoti 215 269 tranzīta lidojumi, kas ir par 2,88% vairāk nekā 2018. gadā, kad Latvijas gaisa telpa tika izmantota 209 247 tranzīta lidojumiem. Kopumā LGS pērn vadījusi 302 049 lidojumus jeb par 3,27% vairāk nekā 2018. gadā, kad tika vadīti 292 475 lidojumi.
CAA prognozēja, ka 2020. gadā Latvijā aviācijā saglabāsies izaugsme, lai gan pieauguma temps būs mazāks, kas saistīts ar aviācijas degvielas un biļešu cenu kāpumu.
2019. gadā saskaņā ar Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas datiem par 7% pieaugušas degvielas izmaksas, bet biļešu cenas palielinājušās par 3,9% salīdzinājumā ar 2018. gadu.
Vienlaikus CAA uzsvēra, ka Eiropā pēdējos mēnešos ir vērojama aviācijas izaugsmes tempu samazināšanās, sasniedzot pat negatīvus rādītājus. Piemēram, Eiropā veikto lidojumu skaits 2019. gada novembrī salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, bija par 1,9% mazāk, lai gan oktobrī dati uzrādīja lidojumu skaita samazinājumu vien par 0,4%. Situācijas pasliktināšanās tiek skaidrota ar ekonomiskās situācijas pasliktināšanos, tirdzniecības spriedzi un politisko nemieru, kā arī aviokompāniju bankrotiem. Kopējie aviācijas izaugsmes tempi pagājušajā gadā Eiropā vēl tiek apkopoti, bet prognozes liecina, ka kopējais lidojumu skaita pieaugums 2019. gadā būs 1,1% apmērā.