Ilgus gadus "Pasažieru vilcienā" nostrādājušais Māris Bremze par "Latvijas dzelzceļa” koncerna uzņēmuma “Ldz Cargo” valdes priekšsēdētāju kļuva 2015 gada oktobra vidū. Šajā amatā viņš nostrādāja nepilnu gadu - līdz pērnā gada jūnija beigām. Tagad Bremze atzīst – no darba aizgājis ne pēc savas gribas.
"Tas ir jautājums Bērziņa kungam, viņš komplektē cilvēkus, ar ko strādā. Es neiederējos šajā komandā, lai gan daudzus gadus esmu godprātīgi nostrādājis "Latvijas dzelzceļā"," sacīja Bremze.
Bremzes ienākumu deklarācija liecina, ka aiziešana no amata viņam dāsni kompensēta.
Nedz "Ldz Cargo", nedz pats Bremze precīzu kompensācijas summu neatklāj, tomēr, pēc “Panorāmas” aprēķiniem, tā varētu pārsniegt 150 000 eiro.
Kompensācijas izmaksas nosacījums – liegums divus gadus strādāt konkurējošā loģistikas kompānijā. Pērnā gada septembra beigās Bremze kļuva par “Ldz Cargo” tiešā konkurenta – "Baltijas ekspresis" – valdes priekšsēdētāju. Par to "Ldz Cargo" vērsies Ogres rajona tiesā, kura ierosinājusi civillietu.
"Prasības pamati ir divi. Nekonkurēšanas pienākuma, kurš ir noteikts darba tiesiskā līgumā, pārkāpums un negodīgas konkurences pārkāpums, Bremzes kungam darbojoties pie “Ldz Cargo” tiešā konkurenta. Bremzes kungs ir arī saņēmis visu atlīdzību, kas būtu par nekonkurēšanas vienošanās spēkā esamību visā tās periodā," sacīja "LDz Cargo" advokāte Ieva Azanda.
Bremze gan uzskata, ka "Ldz Cargo" šo vienošanos traktē sev izdevīgā gaismā.
"Man sveša nauda nav vajadzīga, bet tas nenozīmē, ka es sajutīšos kā dzimtcilvēks, lai vispār mūžā nevarētu strādāt dzelzceļa nozarē.
Es visu mūžu tajā esmu strādājis un nevaru piekrist tam, ka atgriežamies dzimtbūšanas laikos. Attiecībā uz pārējo – ir tiesa. Skatīsimies, kā tiesa to interpretēs," noteica Bremze.
Ja Bremzes pārkāpums tiks pierādīts, “Ldz Cargo” viņam prasīs atmaksāt kompensācijas daļu, ko Bremze saņēmis, jau strādājot “Baltijas ekspresī”, kā arī zaudējumus no saimnieciskās darbības, kuri radīti “Ldz Cargo”.