Abu institūciju apvienošanas galvenais mērķis bija stiprināt vienota valsts tēla ieviešanu. Apvienošanas rezultātā LIAA pārņems visas LI funkcijas, kā arī iecerēts veidot īpašu departamentu, kas nodarbosies ar vienota valsts tēla veidošanu.
Direktors skaidroja, ka stāstu un tēla veidošana ir aktuāla un nepieciešama. Viņaprāt, tās ir nepieciešamas sastāvdaļas, lai panāktu Latvijas valsts tēla visu elementu, kā, piemēram, investīciju piesaistes, tūrisma, eksporta, ārpolitikas un drošības, sabiedrības, vēstures un kultūras, pilnvērtīgu savstarpējo sasaisti un mazinātu valsts tēla kampaņu nesaskaņotas pieejas.
Rožkalns norādīja, ka pēc vienota komunikācijas plāna radīšanas tiks veidotas plašākas reklāmas kampaņas, apvienojot investīcijas un eksportu ar vēsturi, kultūru, sportu un politiku, lai radītu saturu, kas pasaulei būtu interesants. Rožkalns uzskata, ka ieguvums investoriem būs gan fakti par Latviju, gan interesanti stāsti, kas emocionāli uzrunā.
Šī gada LIAA mērķis ir definēt “kurp ejam” – valsts tēla satura veidošana. Noskaidroti ap 200 viedokļu līderu no dažādām jomām, tostarp arī ārzemju latvieši, kas piedalīsies valsts tēla izstrādē. Savu viedokli varēs paust ikviens, skaidroja Rožkalns.
KONTEKSTS:
Ārlietu ministrija (ĀM) nāca klajā ar priekšlikumu apvienot abas institūcijas, lai stiprinātu vienota valsts tēla ieviešanu.
Valdība uzdeva Ekonomikas ministrijai (EM) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai (LIAA) sadarbībā ar ekspertiem līdz pērnā gada beigām sagatavot vienota valsts tēla mārketinga piedāvājumu un izstrādās tā ieviešanas plānu.
No EM sniegtās informācijas izriet, ka vienotā valsts tēla ieviešanai nepieciešams finansējums 2021. gadā ir 1,39 miljoni eiro, bet 2022.gadā un 2023.gadā - 1,36 miljoni eiro.
No minētās summas 2021.gadā 100 000 eiro plānots atvēlēt vietēja mēroga kampaņai, 450 000 eiro starptautiska mēroga kampaņai, savukārt administratīvajiem izdevumiem plānots atvēlēt 393 476 eiro.