Ministrs gan norādīja, ka šāds aprēķins esot vien pirmās aplēses. Linkaits atzīmēja, ka šāda rīcība sekotu vēl papildus tam, kas jau ir darīts pēdējos divus gadus, samazinot darbinieku skaitu "Latvijas dzelzceļā" un optimizējot to struktūru.
"Tas ir tad, ja mums šeit nolaižas uz robežas "dzelzs priekškars" un tādējādi paliek tikai iekšzemes kravas un Baltijas kravas," stāstīja Linkaits. Ministrs norādīja arī, ka, no otras puses, valsts pienākums esot nodrošināt infrastruktūras nepārtrauktu funkcionēšanu.
"Līdz ar to arī "Latvijas dzelzceļš" turpinās strādāt, visi tie projekti, kas mums ir iesākti saistībā ar pasažieru pārvadājumiem, ar dzelzceļa modernizāciju, tiks turpināti," norādīja ministrs.
"Bet tāds konkrēts rīcības plāns varētu būt maija mēnesī, kad varētu ar to iepazīstināt valdību,"
skaidroja Linkaits.
Atbildot uz jautājumu, kādas sekas no šīs "Latvijas dzelzceļa" struktūras maiņas varētu būt valsts budžetam, ministrs vērtēja, ka pirmās aplēses, lai turpinātu nodrošināt infrastruktūras darbu pie pesimistiskā scenārija, varētu būt starp 40 un 60 miljoniem gadā.
Linkaits norādīja, ka šobrīd gan "Latvijas dzelzceļš" vēl strādājot labi, jo visi cenšas savas kravas dabūt ārā no Krievijas atbilstoši vecajiem līgumiem.
Vienlaikus viņš sacīja, ka "Latvijas dzelzceļš" šajā graudu sezonā lauksaimniekiem nodrošinās vismaz 600 vagonu graudu pārvadājumiem.
KONTEKSTS:
Valsts AS "Latvijas dzelzceļš" jau pagājušā gada nogalē paziņoja par 684 darbinieku atlaišanu. Mērķis – samazināt izmaksas. Uzņēmuma ieņēmumi jau iepriekš samazinājās kravu krituma dēļ.
Jau tobrīd dati liecināja, ka trīs gados "Latvijas dzelzceļa" koncernā strādājošo skaits samazinājies no vairāk nekā 10 000 līdz aptuveni 7000.