Viņš norādīja, ka valdības atbalstītais finanšu investors – vācietis Ralfs Dīters Montāgs-Girmess – līdzi nāk "ar savu dāvanu komplektu". Ja vadās pēc principa, ka dāvinātam zirgam zobos neskatās, tad ir jāpieņem viņa piedāvājums investēt kompānijā.
Tomēr, kā noprotams, investora vēlme ir pārdot "airBaltic" Krievijā ražotās lidmašīnas "Sukhoi". Taču attiecībā uz civilo lidaparātu ražošanu ir gana daudz informācijas, kas liecina – šiem laineriem ir defekti, kas ir bieži jālabo, bet rezerves daļu iegāde ir grūta un nav nodrošināta šo lidmašīnu pēcapkope, norādīja Linkaits.
"Līdz ar to efektivitātes rādītāji, izmantojot šīs lidmašīnas, ir zemi," piebilda aviācijas eksperts.
Eiropas Parlamenta deputāts no Latvijas Roberts Zīle (Nacionālā apvienība) norādīja, ka Krievijā ražoto lidmašīnu iegāde vairāk ir reputācijas jautājums.
Ja "airBaltic" izšķirsies pirkt "Sukhoi", tad Latvija būs vienīgā Eiropas Savienības (ES) valsts, kas iepirks lidmašīnas no Krievijas, pret ko ES ir noteikusi virkni sankciju saistībā ar Krimas aneksiju, teica Zīle.
"Negribētu, ka „airBaltic" piedzīvo reputācijas kritumu," teica Zīle, norādot, ka kompānijas reputāciju, piemēram, varētu nopietni iedragāt tas, ja kāds no "airBaltic" līdzšinējiem sadarbības partneriem pārtrauktu sadarbību, par ko šādas bažas jau ir izskanējušas.
Ekonomists Edgars Voļskis gan "Krustpunktā" norādīja, ka Saeimai būtu jāatbalsta valsts aizdevums "airBaltic" un finanšu investora piedāvājums ieguldīt aviokompānijā.
Tiesa, tādā gadījumā sabiedrībai būtu jāizskaidro, uz kādiem nosacījumiem šis aizdevums tiks iepludināts "airBaltic".”Tas interesē jebkuru valsts iedzīvotāju," teica Voļskis.
Līdzīgās domās ir arī Linkaits, norādot, ka pašlaik citu variantu kā atbalstīt valsts aizdevumu un vācu investora piedāvājumu vairs nav. "Ir jāatbalsta, bet jāskatās līdzi, kas notiek tālāk,” teica aviācijas eksperts, piebilstot, ka tik vieglprātīgi pieiet tik nopietniem projektiem vairs nedrīkst un atbildīgajiem ir "jānes atbildība".
Ārvalstu investoru padomes Latvijā izpilddirektors Ģirts Greiškalns norādīja, ka "airBaltic" investora meklēšana ir viens no gadījumiem, kas apliecina kļūdas sistēmā. "Kaut kur ir sistēmiska problēma ar lielu infrastruktūras projektu uzraudzību un mērķu sasniegšanu," piebilda Greiškalns.
Jau vēstīts: ja nacionālā aviokompānija "airBaltic" tomēr izšķirsies par labu Krievijā ražoto lidmašīnu "Sukhoi" iegādei, valdībai nebūs iespēju tiešā veidā liegt uzņēmumam veikt šo darījumu.
Vācijas uzņēmēja Montāga-Girmesa piedāvājums paredz ieguldīt aviokompānijā 52 miljonus eiro, bet valstij jāiegulda 80 miljoni eiro. Jāpiebilst, ka darījumu vēl ir jāapstiprina arī Saeimai.