Panorāma

R.Kozlovksis nerosinās pārbaudi par I.Ķuža ballīti

Panorāma

Sabojā izstādi par Maidanu

G.Mačs atstāj amatu

Mačs jau pirmdien saņēmis ziņas par gaidāmo atlaišanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Lielākā dzelzceļa kravu pārvadātāja Baltijas valstīs "Latvijas dzelzceļš Cargo" valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs otrdien negaidīti atstājis amatu. Viņš atklāja, ka jau pirmdien saņēma ziņas, ka viņu varētu atlaist, un LTV rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka viņš bijis spiests amatu atstāt.

Gunta Mača darba kabinetā jau vairākas dienas stāv kadiķa zars, viņš saka, ka nojautis, ka varētu tikt atlaists. Un pirmdien pēcpusdienā šādu informāciju arī saņēmis.

Otrdien  no rīta, tiekoties ar Latvijas dzelzceļa priekšsēdētāja pienākumu izpildītāju Aivaru  Strakšas, Mačs jau devās atbrīvot kabinetu, kura sienas rotā vairākas pateicības par labu darbu.

Viņš stāstīja, ka līdz šim nekādu spiedienu no vadības nebija jutis, “katra šāda lieta ir pārsteigums, tāpat kā nomiršana - visi zina, bet tad ir pārsteigti”.

Latvijas Dzelzceļa vadītājs Aivars Strakšas skaidro, ka ar Maču atšķīrušies viedokļi par uzņēmuma tālāko attīstību.

Dzelzceļa vadība noliedz, ka būtu aicinājusi Maču atkāpties. Taču neoficiāla informācija liecina, ka viņš bijis spiests amatu atstāt, turklāt viņa aiziešana  ir saistīta ar vēl bijušo uzņēmuma vadītāju Uģi Magoni un viņa ietekmi lielajā koncernā. Mačs bija viens no tuvākajiem Maģoņa sabiedrotajiem. Arī šopavasar Magonis, pretēji sabiedroto vēlmei izlēma Maču pasargāt un nesodīt par  kļūdaini piegādātajām drezīnām ASV militārajai tehnikai, kura tika vesta mācībām uz Latviju.

Mačs uzņēmumu vadīja astoņus gadus, un jau otrdien par ''Latvijas Dzelzceļš Cargo'' vadītāju iecelts dzelzceļa finanšu direktors un “Pasažieru vilciena” valdes loceklis Māris Bremze.

LDz paziņojumā medijiem norādīja, ka LDz valde otrdien pieņēmusi "LDz Cargo" valdes priekšsēdētāja Mača iesniegumu atbrīvot viņu no amata.  Oficiāli tiek skaidrots, ka Mačam un ''Latvijas Dzelzceļam'' esot atšķīrušies viedokļi par tālāko uzņēmuma attīstību. 

Mačs otrdienas rītā intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" atzina, ka viņam, visticamāk, tiks uzteikts darbs "LDz Cargo". Vaicāts, kāpēc viņu var atlaist, Mačs apgalvoja, ka "šeit ir kārtējais stāsts par savējiem un svešajiem". "Vairākas lietas, kamēr es tur esmu, nenotiks," teica Mačs, piebilstot: "Es esmu pret vairāku "Latvijas Dzelzceļš Cargo" funkciju pārdalīšanu". Jautāts, kā šīs funkcijas varētu tikt pārdalītas, Mačs atteica, ka nezina. Taču, ja tās notiks, tad "LDz Cargo" finansiālā situācija pasliktināsies.

"LDz Cargo" vadītājs arī piebilda, ka "nekādas kratīšanas pie manis nav bijis, KNAB par mani nav interesējies", tādējādi noraidot ziņas, ka pie viņa ir bijusi kratīšana.

"LDz Cargo" pilnībā pieder LDz, un tas nodarbojas ar kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu. "LDz Cargo" apgrozījums 2014.gadā bija 365 506 543 eiro - par 2% lielāks nekā gadu iepriekš. Savukārt uzņēmuma peļņa saruka par vairāk nekā divām reizēm - līdz 1 701 715 eiro. 2013.gada peļņa bija 4 692 502 eiro, ziņoja LETA, atsaucoties uz "Firmas.lv" informāciju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti