Viņš norādīja, ka pašlaik notiek sarunas par starptautiskās personāla atlases kompānijas iesaistīšanu. Ministrs arī solīja, ka LDz vadītāja izvēles process būs atklāts un caurspīdīgs, bet amatā nenonāks “politiski motivēts” cilvēks.
Matīss arī atzina, ka nākamo LDz vadītāju neiecels “divu dienu laikā”, process prasīs zināmu laiku.
Matīss arī pastāstīja, ka Krievijas dzelzceļa vadības maiņa un arī LDz vadītāja maiņa neietekmēs kravu apjomu no Krievijas. Ministrs pastāstīja, ka pirmdien sazinājās ar savu Krievijas kolēģi, bet iepriekš arī ar Krievijas Dzelzceļa vadītāju, un abas amatpersonas apliecināja, ka visi līgumi ir spēkā un nekādu satricinājumu nav, turklāt augustā, salīdzinot ar jūliju, kravu apjoms no Krievijas pieauga par 8%.
Matīss uzsvēra, ka pašlaik nav bažu, ka kravu apjoms varētu sarukt. Arī dzelzceļa sliežu remonti Krievijā nenozīmē, ka plānots samazināt kravu apjomus. Matīss norādīja, ka sliežu remonti Krievijā jau sen bija nepieciešami, jo atsevišķos posmos vilcienu ātrums bija ierobežots pat līdz 30 kilometriem stundā.
Ir zināms gandarījums, ka Krievija sāka remontus, tas ļaus varēs palielināt transporta koridora kapacitāti uz Latviju, kravu varētu būt vairāk, un neviens taču nelabos sliedes, ja plānots samazināt kravu apjomus, pauda ministrs.
Vēl reiz par kravu apjomiem un sadarbību ar Krieviju Matīss plāno runāt septembra vidū vizītes laikā Krievijā.
Jau ziņots, ka 6.augustā izskanēja ziņa, ka Krievija remontēs Latvijas virziena sliedes un divu mēnešu periodā būs ļoti ierobežota vilcienu plūsma. 7.augustā no uzņēmuma "Krievijas dzelzceļš" vadības LDz saņēma apstiprinājumu, ka sliežu ceļa remontdarbi Latvijas virzienā notiks, taču kravu kustības ierobežojumi "nebūs milzīgi".
Tikmēr 6.augustā KNAB aizturēja Magoni . Pret viņu sākts kriminālprocess par kukuļa lielā apmērā piedāvājuma pieņemšanu, Magonis atbrīvots no amata LDz.
Portāls "diena.lv" ziņoja, ka Magonis, iespējams, tiek turēts aizdomās par kukuļa saņemšanu saistībā ar LDz meitasuzņēmuma "LDz ritošā sastāva serviss" nesenu daudzmiljonu iepirkumu - četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Igaunijas miljonāram Oļegam Osinovskim piederošā uzņēmuma "Skinest".