Ozoliņš atzina, ka šādas sarunas bijušas, gatavojot septembrī noslēgto saprašanās memorandu par sadarbību transporta jomā ar Čendu municipalitāti Ķīnā.
“Jā, tika pārrunāts šis jautājums, un viņu interese ir šajā aspektā. Esam to sadalījuši vairākos posmos. Pirmais solis būtu savstarpējās sadarbības stiprināšana, kas izrietētu reisu organizēšanā. Pēc tam, ja redzam veiksmīgu sadarbību un kā partneris viens otru uztveram arī biznesa vidē un spējam sadarboties, tad nākamais solis varētu tiktu analizētas investīciju izvietošanas iespējas mūsu aviokompānijā. Viņi lieliski zina, kāda ir mūsu situācija, viņi redz, saprot un viņiem tas ir interesanti,” stāstīja Ozoliņš.
Ministrijas valsts sekretārs norādīja, ka ieinteresētajam uzņēmuma pieder arī vairākas lidmašīnu ražotnes.
“Un, jā, viņu vēlme operēt Eiropā un līdzdarboties ir pietiekoši augsta, un mēs redzam potenciālus darbībā ar šo municipalitāti investīciju izvietošanā kompānijā “airBaltic”,” apliecināja ierēdnis.
Kā ziņots, konsultantu uzņēmums „Prudentia” apgalvoja, ka ir atradis finanšu investoru aviokompānijai „airBaltic". Reaģējot uz to, valdība norādījusi, ka "Prudentia" pārkāpj konfidencialitātes principu, un pārtrauca sadarbību ar to.
Kopš 2008.gada "airBaltic" bija finansiālas grūtības, kā rezultātā 2010. un 2011.gadā uzņēmums cieta būtiskus zaudējumus, tam bija negatīvs pašu kapitāls un tika veikti vairāki valsts atbalsta pasākumi. Eiropas Komisija (EK) 2012.gada novembrī sāka padziļinātu izmeklēšanu, lai novērtētu dažādo pasākumu atbilstību Eiropas Savienības noteikumiem par valsts atbalstu. EK pērn konstatēja, ka "airBaltic" pārstrukturēšanas plāns ļaus uzņēmumam kļūt dzīvotspējīgam ilgtermiņā, neradot nepamatotus konkurences traucējumus vienotajā tirgū.
2011.gada nogalē pēc AS "Latvijas Krājbanka" darbības apturēšanas Latvijas valsts no bankas pilnvarnieka par akciju nominālvērtību 224 000 latu iegādājās 47,2% "airBaltic" akciju, kuras bija ieķīlājis aviokompānijas privātais akcionārs "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS). Latvijas valsts savu rīcību skaidroja ar lidsabiedrības privāto akcionāru neizpildītajām saistībām. BAS īpašnieki bija kādreizējais "airBaltic" vadītājs Bertolts Fliks un "Taurus Asset Management Fund Limited". Līdz ar to patlaban Latvijas valstij pieder 99,8% akciju.