Elektrifikācijas projekta iepirkums – sarunu procedūra, publicējot dalības uzaicinājumu, – izsludināts 10.augustā, nosakot sākotnējo pieteikumu iesniegšanas termiņu 20.septembri.
"Šis termiņš ir garāks par Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā noteikto minimālo termiņu, taču, balstoties uz ieinteresēto piegādātāju pieprasījumu un objektīviem lūgumā minētiem argumentiem, iepirkumu komisija termiņu pagarināja," skaidro uzņēmumā.
KONTEKSTS:
Dzelzceļa elektrifikācijas galvenais mērķis ir padarīt pārvadājumus pa dzelzceļu videi draudzīgākus, taču cena par to ir augsta. Pirmā projekta kārta izmaksās 441 miljonu eiro. Lielāko daļu naudas dos Eiropas Savienība, taču LDz pašam jānodrošina 94 miljoni eiro. Naudu LDz plāno aizņemties Eiropas Investīciju bankā. Kopējās projekta izmaksas pārsniedz miljardu eiro. Par to, kur ņemt naudu otrā un trešā posma īstenošanai, skaidrības pagaidām nav. Šis ir viens no iemesliem, kādēļ daļa tranzīta nozares uz šo projektu raugās ar skepsi.
Partija "Vienotība" prasījusi pārtraukt LDz izsludināto iepirkumu elektrifikācijai Rīgas virzienā, jo partijai “pastāv pamatotas bažas” par tā lietderīgumu un tiesiskumu. Tikmēr valdību un Satiksmes ministriju vadošā Zaļo un Zemnieku savienība no dzelzceļa elektrifikācijas gan nevēlas atteikties.