“Mēs esam pasažieru pārvadātājs, kas ar savām cenām, valsts regulētām cenām nevaram segt kopumā visus savus izdevumus. Līdz ar to jebkura veida izdevumi katru gadu tiek segti no valsts budžeta,” skaidroja Grigulis.
Raugoties tālākā nākotnē, PV cer, ka, palielinot pārvadājumu apjomu, 2026., 2027. gadā pārvadātājs varēs iztikt bez valsts dotācijām. Proti, ieņēmumi no biļetes tirdzniecības varētu segt pārvadātāja izdevumus. Tam nozīmīgi būšot jaunie elektrovilcieni, kas ļaušot pārvadāt vairāk pasažieru.
Savukārt Covid-19 krīzes laikā zaudējumi pieaug vēl vairāk. Grigulis pieļāva, ka tos segs no valsts budžeta Covid-19 seku likvidēšanai paredzētās naudas.
Taujāts par pasažieru apjoma kritumu Covid-19 krīzē, Grigulis atklāja, ka
kopumā pašlaik kritums ir pat 40-50%.
Tiesa, pēdējās dienās redzamas būtiski pozitīvas tendences. Īsākās līnijās kritums salīdzinājumā ar pērno gadu ir tikai 20%; labus rezultātus uzrāda arī Saulkrastu līnija.
Vienlaikus uzņēmuma vadītājs atzina – cilvēki tagad atgriežas sabiedriskajā transportā, bet daudzi nelieto aizsargmaskas.
KONTEKSTS:
Pašlaik "Pasažieru vilciens" gaida 32 jaunu elektrovilcienu piegādi līdz 2023. gada beigām, kā arī izsludinājis dīzeļvilcienu iepirkumu, kuram pieteikušies pieci kandidāti.