“Pasažieru vilciens” informēja, ka iepirkuma nolikumā paredzēts, ka viena dīzeļvilciena sastāva ietilpībai ir jābūt ar 200 – 250 pasažieru sēdvietām, viena sastāva garums nedrīkst pārsniegt 110 metru. Tāpat publicētajā nolikumā ir uzskaitīts minimālo prasību kopums, kam jāatbilst jaunajiem dīzeļvilcieniem, piemēram, vilcienā jābūt nodrošinātām tādām pasažieru ērtībām kā labierīcības, viena līmeņa iekāpšana, velosipēdu novietnes u.c. Savukārt vilcienu konstruktīvajam ātrumam jābūt vismaz 140 km/h.
Pieteikumus “Pasažieru vilciens” gaidīs līdz šā gada 5. jūnijam. Kandidāti, kuri būs atbilstoši visiem atlases kritērijiem, tiks uzaicināti iesniegt piedāvājumus sarunu procedūras otrajā kārtā. Savukārt sarunu procedūras otrajā kārtā tiks izvēlēts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums. Tas tiks noteikts saskaņā ar šādiem kritērijiem: dīzeļvilcienu cena (ieskaitot uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma, rezerves daļu fonda, dokumentācijas un personāla apmācības izmaksas) un degvielas patēriņš.
Dīzeļvilcieni ir jāpiegādā līdz 2023. gada 30. novembrim, norāda “Pasažieru vilciens”.
Vilcienu iepirkuma realizēšanai AS “Pasažieru vilciens” ir izvēlējusies sarunu procedūras metodi, tā dodot iespēju pasūtītājam izvirzīt iespējami labākos iepirkuma nosacījumus un iegādāties preci par ekonomiski izdevīgāko cenu. AS “Pasažieru vilciens” plāno iepirkuma līgumu noslēgt līdz 2020. gada 31. decembrim.
Jauni dīzeļvilcieni “Pasažieru vilcienam” nepieciešami, lai pēc iespējas drīzāk aizstātu šobrīd uzņēmuma rīcībā esošos DR1A modeļa vilcienus ar “Zvezda” dzinējiem.
KONTEKSTS:
Pašlaik Latvijai ir 22 dīzeļvilcieni. Pasažieru dīzeļvilcieni kursē Valmieras, Rēzeknes, Liepājas un Daugavpils virzienā.
Pirms vairākiem gadiem 22 miljonus eiro vērtajā projektā modernizēja dīzeļvilcienu sastāvu. Taču modernizētajos dīzeļvilcienos tika atklātas tehniskas problēmas. Turklāt par dīzeļvilcienu modernizāciju ierosināts kriminālprocess.
Elektrība ir lētākais un dabai draudzīgākais enerģijas avots vilcienu darbināšanai, taču “Pasažieru vilciens” norādīja, ka nav skaidrības par dzelzceļa elektrifikāciju. Tikmēr 2019. gadā pēc vairāku gadu neveiksmīgiem centieniem Latvijai izdevies noslēgt līgumu par 32 elektrovilcienu piegādi.