Panorāma

Kriminālprocess saistībā ar Krišjāņa Barona ielas būvniecību

Panorāma

Studenti protestē pret budžeta vietu samazināšanu

Kas ir jaunā "RB Rail" padomes locekle Vineta Rudzīte?

Pēc Rudzītes iecelšanas «RB Rail» padomē premjers sola rūpīgi sekot augstu amatpersonu izvēlei

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Negaidītās izmaiņas par dzelzceļa projektu “Rail Baltica” atbildīgajā kopuzņēmuma “RB Rail” padomē izraisījušas ekspertu kritiku. Izmaiņas, ieceļot padomē plašākai sabiedrībai maz zināmu Vinetu Rudzīti, pārsteigušas arī premjeru Māri Kučinski (ZZS), tāpēc viņš sola turpmāk rūpīgāk sekot līdzi tam, kādas amatpersonas un kādā ceļā tikšot pie augstiem amatiem.  

Oficiāli “RB Rail” padome bija jāapstiprina no jauna, jo Lietuvas puse atsauca vienu no saviem pārstāvjiem Vaidotu Balinu. Viņa vietā apstiprināts uzņēmuma “Rail Baltica statyba” valdes loceklis Daniels Dolgihs.

Šo situāciju izmantoja arī Latvijas Satiksmes ministrija, nomainot bijušo  ministrijas valsts sekretāra vietnieku Kasparu Briškenu ar mazpazīstamo Latvijas Dzelzceļa Juridiskā departamenta direktora vietnieci Vinetu Ruzīti.

Par "RB Rail"

  • "RB Rail" ir 2014.gada oktobrī dibināts trīs Baltijas valstu kopuzņēmums. "RB Rail" vienlīdzīgi akcionāri ir SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" no Latvijas, "Rail Baltica Statyba" no Lietuvas un "Rail Baltic Estonia" no Igaunijas.
  • "RB Rail" ir "Rail Baltica" projekta centrālais koordinators. Projekts paredz ātrgaitas dzelzceļa līnijas izbūvi no Tallinas līdz Lietuvas-Polijas robežai. "Rail Baltica" būs elektrificēta pasažieru dzelzceļa līnija.

Avots: "RB Rail"

Par viņas pieredzi plašāka informācija nav pieejama. “Panorāmas” neoficiāli iegūtais Rudzītes CV liecina, ka viņa deviņdesmito gadu sākumā strādāja Latvijas Kultūras fondā, pēcāk Ārlietu ministrijā un “Lattelecom”. Bet 2005.gadā viņa kļuva par uzņēmuma “Latvijas kuģniecība” juriskonsulti un vēlāk - juridiskās daļas direktora vietnieci. Šis laiks kuģniecībai pagāja visai trauksmaini un bija saistīts ar skaļu varas maiņu un ietekmes dalīšanu, kurā bija iesaistīti virkne Ventspils uzņēmēju un politiķu.

Tieši šajā laikā Rudzīte  plecu pie pleca strādāja ar pašreizējo “Latvijas dzelzceļa” prezidentu Edvīnu Bērziņu, bet 2011. gadā sāka darbu “Latvijas dzelzceļā”.

Rudzītes apstiprināšana “RB Rail” padomē ir plaši kritizēta kā neatbilstoša OECD standartiem.

“Grūti spriest par šīs personas kvalifikācijām un kompetencēm. Tā bīstamība ir no šī procesa viedokļa. Mēs nezinām, vai mēs esam atraduši labāko iespējamo kandidātu,” norādīja Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta pārstāvis Andris Grafs.

“Ja nav kritēriju, tad ir daudz bažu gan par nevēlamām ietekmēm, politiskām ietekmēm, ir skaidrs, ka “RB Rail” strādās ar lielām summām. Nav skaidrs, kāpēc netiek ievērots tas, ko Kučinska kungs solīja ievērot, parakstot OECD līgumu,” neizpratni pauda Grafs.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzsver – padomes locekļa izvēlei “RB Rail” nav bijis vajadzīgs konkurss.

“Ja kāds mēģina [piesaukt] kaut kādas sazvērestības teorijas par OECD rekomendāciju neievērošanu, tad viss notika atbilstoši likumam, padomes locekļi ir izvirzīti un šobrīd arī apstiprināti. [..] Tie eksperti, kas norāda par OECD prasībām, tie paši nevienu uzņēmumu nav vadījuši!” sacīja Augulis.

Tikmēr premjers sola stingrāk raudzīties uz to, kā valsts kapitālsabiedrībās tiek izraudzītas amatpersonas.

“Es par OECD prasību ievērošanu un par to, kā mūsu kapitālsabiedrībās tiek nominēti cilvēki un ielikti, šonedēļ esmu paredzējis tikties ar Pārresoru koordinācijas centru, lai šo procesu apskatītu,” sacīja Kučinskis.

Viņš norādīja, ka par šo gadījumu uzdeva šos jautājumus satiksmes ministram un saņēma informāciju, ka Briškens ir aizņemts “airBaltic” padomē un nekādas kursa izmaiņas “Rail Baltica” stratēģijā nebūs.

Neoficiāli zināms, ka jau nākamgad “RB Rail” padomes priekšsēdētāja krēslā Lietuvas pārstāvi Budri nomainīs Bērziņš. Ņemot vērā “Latvijas dzelzceļa” vadītāja aizņemtību, Vineta Rudzīte, visticamāk, būs viņa uzticības persona “RB Rail” padomē, vēstīja “Panorāma”.

“Rail Baltica” projekts paredz savienot visas trīs Baltijas valstis ar modernu Eiropas standarta platuma dzelzceļa līniju. Latvijas teritorijā dzelzceļa līnija būs 263 kilometru garumā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti