Plānots, ka no:
- 2021. gada 1. septembra pārvadājumi uz komerciāliem principiem tiks ieviesti maršrutā Rīga–Daugavpils;
- 2021. gada 1. oktobra – maršrutā Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Olaine un Rīga–Salaspils;
- 2022. gada 1. janvāra – maršrutā Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre un Rīga–Sigulda.
Pieteikties atļaujas saņemšanai šobrīd var uz jebkuru no minētajiem maršrutiem. Lai to saņemtu, pārvadātājam būs jāizpilda noteiktas prasības attiecībā uz pakalpojumu nodrošināšanā iesaistīto autobusu vecumu, aprīkojumu. Maršruta atļauja tiks izsniegta uz trim gadiem.
Paredzēts, ka uz viena maršruta un/vai reisa apkalpošanu var pieteikties vairāki pārvadātāji. Savukārt, ja kādā maršrutā un/vai reisā pārvadātājiem nebūs intereses nodrošināt pasažieru pārvadājumus, bet iedzīvotājiem būs nepieciešamība nokļūt darbavietā, medicīnas vai izglītības iestādē vispārpieņemtajā darba laikā, Autotransporta direkcija vērtēs iespēju konkrēto maršrutu un/vai reisu iekļaut dotētajā maršrutu segmentā.
Plānots, ka Autotransporta direkcija izvērtēs iespēju valsts garantētā jeb dotētā sabiedriskā transporta kustības sarakstu pieskaņot komerciālo reisu grafikam, ja būs tāda nepieciešamība.
Piemēram, lai pasažieri varētu pārsēsties no viena transporta citā un ērtāk nokļūt galamērķī, valsts dotētie autobusi pievedīs pasažierus līdz komerciālajiem maršrutiem.
Tāpat, mainoties vilcienu kustības sarakstam, pārvadātāji varēs pieteikties uz jaunu komerciālā reisa izpildes laiku.
Autotransporta direkcijā informēja, ka direkcija ceturtdien, 5. augustā, organizēja attālinātu sanāksmi ieinteresētajiem pārvadātājiem, lai detalizētāk informētu par kārtību, kā tiks nodrošināti komerciālie pasažieru pārvadājumi ar autobusiem, un atbildētu uz pārvadātāju jautājumiem.
Sanāksmes laikā Autotransporta direkcija iepazīstināja pārvadātājus ar komerciālo maršrutu ieviešanas plānu un detalizētāku kārtību, kā nodrošināt pasažieru pārvadājumus šajos maršrutos, kādiem kritērijiem jāizpildās, lai saņemtu maršruta atļauju.
Ar komerciālo maršrutu nodrošināšanu saistītie zaudējumi un izdevumi būs pārvadātāja pašrisks, un tie no valsts vai pašvaldību budžeta netiks kompensēti.
Šajos maršrutos pārvadātāji būs tiesīgi paši noteikt biļešu cenu un lojalitātes programmas, skaidroja direkcijā.