Līdz šī gada beigām valstu valdības plāno pabeigt dzelzceļam nepieciešamo zemesgabalu iegādi.
Otrdien, 23.janvārī, Viļņā notikušajā “Rail Baltica” preses konferencē Baltijas valstu pārstāvji paziņoja, ka šogad galvenā uzmanība tiks veltīta būvprojektam un ar to saistītajam izpētes procesam.
Uzņēmuma “Eiropas dzelzceļa līnijas” Attīstības departamenta direktors Agnis Driksna atklāja, ka 2020. gadā būs pabeigts projekta tehniskais dizains. Tad arī sāksies dzelzceļa būvniecība, kā arī Rīgas centrālās stacijas pārbūve.
Būvprojektu izstrādi plānots īstenot vairākās kārtās. Igaunijā vispirms plānots izstrādāt dzelzceļa posma Pērnava-Rapla būvprojektu, savukārt Lietuvā – posma Kaiņa-Ramīgala būvprojektu.
„Līdz janvāra beigām tiks pabeigti „Rail Baltica” pirmo posmu sākotnējie tehniskie projekti, lai turpinātu ar iepirkumiem par jau detalizētu tehnisko projektu izstrādi. Svarīgākais uzdevums ir trīs valstīs tapušus sākotnējos tehniskos projektus apvienot, atrodot iespējas tos uzlabot, samazinot būvniecības izmaksas. Pirmie izsludinātie starptautiskie „Rail Baltica” būvprojektu iepirkumi ir par 71 kilometru gara posma projektēšanu Igaunijā un 76,6 kilometrus gara posma projektēšanu Lietuvā. Līdz šī mēneša beigām mēs izsludināsim iepirkumu par 56,6 kilometrus garu posmu Latvijā,” pastāstīja „RB Rail” valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.
Iecerēts, ka Eiropas platuma sliežu dzelzceļa projekts “Rail Baltica” savienos Tallinu ar Varšavu.
"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.
"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.