Muižas ielā, kas iesaukta arī par Ādažu uzņēmēju kvartālu, neraugoties uz Covid-19 izraisīto krīzi, rosība aizvien manāma. Uzņēmums ''Hornbaek Baltic'' ir viens no tiem, kura produkcija gandrīz pilnībā tiek eksportēta uz Skandināvijas valstīm. Tajā tiekot ievēroti īpaši stingri drošības pasākumi, bet citādi vismaz par nākamo pusgadu raižu neesot.
Metālapstrādes uzņēmumā “Ādažu metāls” gan eksporta apjoms krīzes dēļ esot samazinājies, tomēr kopējais apjoms mēnesī pieaudzis salīdzinājumā ar pagājušo gadu.
“Man liekas, ka tomēr daudz ļaužu ir spiesti palikt mājās un ir spiesti kaut ko darīt vai ir radies laiks kaut ko darīt mājas iekārtošanai. Un, protams, ka jumts ir viena no lietām, kas ar to ir cieši saistīta. Ja tā krīze ir tāda, kā šobrīd, mēs nejūtam kritumu,” stāsta “Ādažu metāla” valdes loceklis Kaspars Pēcis.
Citāds noskaņojums valda pie kravu pārvadātājiem. Autopārvadātāju asociācijas ''Latvijas auto'' valdes priekšsēdētāja Aleksandrs Pociluiko vadītais uzņēmums pašlaik pārorientējies uz dezinfekcijas līdzekļu pārvadājumiem. Lai gan liela peļņa nesanākot, jo krava ir tikai vienā virzienā, vismaz vairums automašīnu dīkā nestāvot, ko gan nevarot teikt par nozari kopumā.
“Kravu pārvadātājiem klājas ļoti smagi sakarā ar to, ka daudzas rūpnīcas un noliktavas ir karantīnā. Uz robežām ir rindas, un sakarā ar to kravu apjoms strauji samazinājās, un nozare nevar samaksāt visus savus līzingus, nodokļus un algas. Aptuveni šī mēneša vidū mēs redzēsim pēc cipariem, kā tas viss izpaužas,” stāsta Pociluiko.
Tikmēr būvnieki rosās pašvaldības īstenotajā un Eiropas Savienības līdzfinansētajā Ataru ceļa izbūvē, kur pamazām veidojas otrais jeb Briljantu uzņēmēju kvartāls. “Šeit blakus mums ir vairāk nekā septiņi uzņēmumi, kuriem nav izbūvēta ne kanalizācija, ne ūdensvads. Mēs nezinām, kas notiks nākotnē. Un, ja mēs neizdarīsim tos darbus, kas zina, vai mēs varēsim tos vispār pabeigt vai pat iesākt,” saka Ādažu novada ceļu ekspluatācijas inženieris Pēteris Sabļins.
Jaunā uzņēmēju kvartāla infrastruktūras izveide tiks īstenota divās kārtās.
Ataru ceļu, kura izmaksas ir 2,1 miljons eiro, paredzēts pabeigt septembrī. Zināmā mērā pašvaldības projektu īstenošana arī palīdz pārvarēt Covid-19 izraisīto krīzi, jo dod darbu vairākiem uzņēmumiem.