Runājot par kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu, satiksmes ministrs norādīja, ka liels un vēl pietiekami neapgūts tirgus ir dzelzceļa kravu pārvadājumi vietējā un Baltijas mērogā.
"Te aizvien uzņēmēji izmanto smago automašīnu pārvadājumus. Virs 60 miljoniem tonnu Latvijas teritorijā gadā tā tiek pārvadāts, bet pa dzelzceļu kādi 2–3 miljoni tonnu, – tā ka milzīga starpība. Te redzam iespēju gan koksnes produktiem, gan graudu produktiem ražas novākšanas laikā.
Vietējais tirgus, Baltijas tirgus – tas būtu tas, kur mums vairāk būtu jāpāriet uz dzelzceļu, atslogojot autoceļus," skaidroja ministrs.
Viņš pieļāva: tā kā "Latvijas dzelzceļam" vēsturiski bijusi cieša sadarbība ar Krieviju un Baltkrieviju, vietējā un Baltijas mēroga kravu pārvadājumi pa dzelzceļu mazāk attīstīti. "Nebija tāda mērķa attīstīt varbūt, un nav bijušas ambīcijas attīstīt vietējo tirgu, citus sadarbības virzienus. Tas mums tagad jāpanāk. Man kā jaunam ministram būs jāiekustina šis iesūnojušais milzis.
Neizslēdzu, ka šeit būs arī izmaiņas pašā uzņēmumā, restrukturizācija, apvienojot arī meitas sabiedrības.
Galvenais mērķis ir padarīt šo uzņēmumu mūsdienīgu, kas spēj konkurēt mūsdienīgos apstākļos," skaidroja satiksmes ministrs.