ĪSUMĀ:
- "Talgo": Atkārtoti vērtējot piedāvājumus, IUB licis ņemt vērā arī energoefektivitātes patēriņa vērtēšanas kritērijus.
- Šādi kritēriji iepriekš iepirkumā nebija paredzēti, un neviens tos neiekļāva piedāvājumā, izņemot "Škoda Vagonka".
- Tādējādi IUB pārējos iepirkuma dalībniekus ir nostādījis nevienlīdzīgā situācijā, uzskata Spānijas vilcienu ražotājs.
"Pasažieru vilciens" sākotnēji par saimnieciski izdevīgāko 32 elektrovilcienu iepirkumā atzina Spānijas ražotāja "Talgo" piedāvājumu. Konkursa rezultātus apstrīdēja Čehijas "Škoda Vagonka" un Spānijas CAF. Pēc tam IUB aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt elektrovilcienu iegādes līgumu ar "Talgo", uzdeva novērst konstatētos pārkāpumus un atkārtoti izvērtēt iesniegtos piedāvājumus. Pēc konkursā iesniegto piedāvājumu atkārtotas izvērtēšanas saimnieciski izdevīgākais uzrādījies "Škoda Vagonka" piedāvājums.
"Talgo" paziņojumā medijiem norāda: "IUB lēmumā ir konstatējams tiešs vienlīdzīgas attieksmes pārkāpums, jo IUB pēc būtības ir noteicis, ka "Pasažieru vilcienam" atkārtoti jāizvērtē pretendentu piedāvājumi un jāizvēlas tieši "Škodas" piedāvājums.
Šāds lēmums ir prettiesisks, ierobežo konkurenci un ir vērsts pret sabiedrības interesēm publiskajā iepirkumā saņemt objektīvi labāko un saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu."
"IUB savā lēmumā ir noteicis jaunus energoefektivitātes patēriņa vērtēšanas kritērijus (iekļaujot rekuperāciju), kas "Pasažieru vilcienam" ir jāņem vērā, vērtējot iepirkuma dalībnieku piedāvājumus. Šādi kritēriji iepriekš nebija paredzēti iepirkuma noteikumos, un atbilstoši neviens no iepirkuma dalībniekiem šos kritērijus nebija iekļāvis savā piedāvājumā. Izņēmums bija "Škoda", kas vienīgie iesniedza trīs dažādus elektroenerģijas patēriņa rādītājus, tajā skaitā elektroenerģijas patēriņa rādītāju, kas atbilst IUB jaunizvirzītajiem nosacījumiem," skaidro Talgo".
Tas apgalvo, ka "Pasažieru vilciens" pirms IUB lēmuma pieņemšanas šādu kritēriju vērtēšanu neveica nevienā no kandidātu iesniegtajiem piedāvājumiem, jo iepriekš jau bija uzsvēris, ka tieši šie kritēriji netiks vērtēti un tāpēc nav nepieciešams tos iekļaut piedāvājumā.
"Tādējādi IUB ir nostādījis nevienlīdzīgā situācijā visus pārējos iepirkuma dalībniekus, kuriem šāds elektroenerģijas patēriņa rādītājs saskaņā ar sarunu procedūras nolikumu netika ņemts vērā un vērtēts," atzīmē "Talgo" pārstāvji.
KONTEKSTS:
"Škoda Vagonka" piedāvātā līgumcena bija 241 888 753 eiro. Līgumcenā ietilpst 32 jaunu elektrovilcienu ražošana, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.
"Pasažieru vilciena" vadība iepriekš norādīja: pārvērtējot pretendentu piedāvājumus, uzņēmums ņēma vērā IUB norādes, proti, ka ir jāņem vērā cita elektroenerģijas cena un patēriņš. Pārvērtējot vilcienu uzturēšanas izmaksas visā vilcienu ekspluatācijas laikā jeb 35 gados, "Škoda Vagonka" piedāvājums izrādījies saimnieciski izdevīgākais. Iepirkuma uzvarētāja "Škoda Vagonka" galvenā priekšrocība esot zemākas vilcienu uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas, pēc piedāvājumu pārvērtēšanas skaidroja "Pasažieru vilciens".