Sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts. Iesniegums saņemts pagājušajā piektdienā, 31. maijā, teica IUB vadītāja Dace Gaile. Pēc viņas teiktā, iesniegumu var izskatīt mēneša laikā. Vēl trīs dienas var veltīt lēmuma sagatavošanai un nosūtīšanai.
Jauno konservatīvo partiju pārstāvošais satiksmes ministrs Tālis Linkaits, komentējot Spānijas kompānijas „Talgo” atkārtoto sūdzību par jauno elektrovilcienu iepirkumu, uzsver, ka, juristu vērtējumā, šī ir pēdējā iespējamā sūdzība.
Iepriekš Linkaits pauda pārliecību, ka līgumu ar jauno elektrovilcienu piegādātāju izdosies noslēgt jau nākamnedēļ. Otrdien valdības sēdē plānots izskatīt Satiksmes ministrijas sagatavotu informatīvo ziņojumu, kurā paredzēts palielināt vilcienu satiksmes lomu pasažieru pārvadājumos. Jautāts, kā šos plānus ietekmē „Talgo” iesniegtā sūdzība, ar kuru apstrīdēts lēmums jaunos vilcienus iegādāties no Čehijas kompānijas "Škoda Vagonka”, Linkaits teica, ka ikvienam ir tiesības pārsūdzēt pieņemtos lēmumus, bet juristi sakot, ka šis varētu būt pēdējais pārsūdzību aplis.
Jau vēstīts, ka "Pasažieru vilciena" iepirkumā par 32 jaunu elektrovilcienu ražošanu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi sacentās četri pretendenti - "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka" ("Škoda").
Sākotnēji "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - "Škoda" un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.
Izskatot sūdzības, IUB aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar "Talgo" par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, "Pasažieru vilciens" nolēma iegādāties vilcienus no "Škoda", kura piedāvātā līgumcena ir 241,889 miljoni eiro, ietverot vilcienu ražošanu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, rezerves daļu fonda piegādi pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācības.
Iepirkuma konkursā uzvarētājs tika mainīts, jo "Pasažieru vilciens" ņēma vērā IUB ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija "Škoda". "Talgo" piedāvātā cena bija zemāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā "Škoda" bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.
"Talgo" iesniedza IUB sūdzību par sarunu procedūrā izvēlēto uzvarētāju. Izskatot sūdzību, birojs 2019. gada marta beigās aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt iepirkuma līgumu ar "Škoda" un uzdeva atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem. Tāpat IUB uzdeva "Pasažieru vilcienam" novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus.
"Pasažieru vilciens", ņemot vērā IUB lēmumā pausto un pārvērtējot elektrovilcienu iepirkuma konkursa pretendentu piedāvājumus, šogad maija beigās par uzvarētāju vēlreiz atzina "Škoda".
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.