"Šobrīd es varu minēt, ka no pasta nodaļu darbiniekiem un pastniekiem – kopumā šī komanda, lai nodrošinātu kvalitatīvu pakalpojumu, ir apmēram 2000 cilvēku –, šīs nedēļas sākumā dažāda veida slimošanu dēļ, kur pamatā ir tieši Covid-19, mums šobrīd trūkst aptuveni 300–320 darbinieku," stāstīja Krūmiņš.
Viņš norādīja, – ja saslimušo iztrūkums būtu vienmērīgi izlīdzināts pa visu Latviju, iespējams, situācija būtu vieglāka, taču saslimšana koncentrējas.
"Varu minēt svaigāko, kas ir šobrīd – Rauna, Straupe, Valmieras pilsēta, kur ir ļoti koncentrējies šis [saslimšanas vilnis].
Raunā un Straupē, piemēram, pilnīgi visi pastnieki, kam būtu jābūt tur ikdienā, pilnīgi visi pastnieki šobrīd ir saslimuši," Krūmiņš norādīja.
Lai uzturētu pasta darbību, iesaistās arī citu struktūrvienību darbinieki. "Nākas meklēt dažādus risinājumus, brauc gan administrācijas darbinieki, gan kolēģi no vēl kādām citām struktūrvienībām vai kaimiņu pasta nodaļām, lai nodrošinātu to, ka sūtījumu piegāde notiek," stāstīja Krūmiņš.
"Primāri mēs fokusējamies uz to, lai senioriem nodrošinātu pensiju piegādi," viņš uzsvēra.
Tāpat viņš norādīja, ka Covid-19 netieši ietekmējis arī janvārī notikušo cenu kāpumu vēstuļu sūtīšanai. "Covid-19 pandēmijas laikā ļoti būtiski samazinājies tas, cik daudz sarakstāmies ar ierakstītajām jeb reģistrētajām vēstulēm, jo sākam vairāk izmantot dažādus e-risinājumus, e-parakstu. Līdz ar to, ja vēstuļu apjoms ir būtiski mazāks, cena iet uz augšu," Krūmiņš skaidroja.
Tanī pašā laikā augusi paciņu sūtīšana: "Īpaši izteikti pandēmijas laikā, kad cilvēki arvien vairāk sāka iepirkties internetveikalos attālināti, ļoti izteikti auga tas segments, kas ir dažāda veida preču piegāde, un būtiski samazinās sarakste vēstuļu veidā."
Savukārt, lai būtu droši, ka nosūtītā vēstule neatgriezīsies atpakaļ pie sūtītāja nepareizās vērtības pastmarkas dēļ, Krūmiņš ieteica izmantot Latvijas Pasta mājaslapā tarifu kalkulatoru sava sūtījuma vērtības aprēķināšanai.