Viņš uzsvēra, ka neredz iemeslu panikai par Krievijas kravu kritumu, jo tās joprojām esot lielākas nekā, piemēram, 2013. gadā. Vēstnieks gan uzsvēra, ka kompānijām, kas strādā kravu pārvadājumu nozarē, jāapzinās, ka konkurence ir sīva. Politiskiem apsvērumiem ir nozīme, bet uzņēmumiem arī jācenšas konkurēt un uzlabot savu pakalpojumu kvalitāti.
Riekstiņš stāstīja, ka pieaug gan Krievijas tūristu skaits, gan arī tirdzniecība eksportā un importā ar kaimiņvalsti. Vēstnieks norādīja, ka pagājušajā gada dati vēl tiek apkopoti, bet tirdzniecība pārsniegs 3,2 miljardus eiro.
Vēstnieks intervijā norādīja, ka, protams, jāatceras - Krievija vēsturi skaidro atšķirīgi. Tendence uzsvērt savus vēsturiskos panākumus Otrajā pasaules karā, viņaprāt, saistīta ar valsts vēlmi atjaunot lielvaras statusu.
KONTEKSTS:
Krievija pieņēmusi stratēģisko lēmumu Baltijas jūras piekrastē attīstīt savas ostas un novirzīt uz tām arvien lielāku kravu plūsmu. Tas nozīmē, ka Latvijai būs jāmeklē jauna kravu plūsma, prognozēja "Skaitļi un fakti".
Pa Latvijas dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms pērn bija 41,5 miljoni tonnu, kas ir zemākais rādītājs pēdējo 17 gadu laikā.