Rīgas domniekiem būs jāizšķiras, vai nopirkt atlikušās "Rīgas kartes" daļas no franču uzņēmuma "Conduent", kas ļautu "Rīgas satiksmei" pilnībā kontrolēt savu saimniecību. Tas izmaksātu no 2,5 līdz 7 miljoniem eiro, atzina Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība"), kurš uzskata, ka šāds darījums nav nepieciešams.
"Kādēļ mums pirkt kaut kādu kajīti uz grimstoša kuģa? [..] Protams, ka kaut kādi riski varbūt ir nedaudz vairāk. Ir vieglāk strādāt, ja tev 100% pieder kāds uzņēmums, nevis 51%.
Bet es redzu, ka iespējamā summa 2,5 – 7 miljoni eiro ir tā summa, par kuru mēs varētu iegādāties jauno sistēmu, jaunos lasītājus, kas ir paredzēti, piemēram, bankas kartēm.
Tad te vispār pazūd ekonomiskais pamatojums, ja tu mēģini ieguldīt vecajā sistēmā tikpat, cik tev izmaksātu jauna," skaidroja Ķirsis.
KONTEKSTS:
2020. gada 31. decembrī noslēgsies “Rīgas satiksmes” 13 gadu līgums ar uzņēmumam daļēji piederošo meitaskompāniju “Rīgas karte” par e-talonu sistēmas uzturēšanu, un sistēma kļūs par "Rīgas satiksmes" īpašumu. Uzņēmums uzskata, ka tas krietni samazinās izmaksas, jo līdzšinējais līgums ļāva "Rīgas kartei" strādāt ar lielu peļņu un iepirkt dārgus ārpakalpojumus. Tomēr priekšnosacījums esot 49% “Rīgas kartes” daļu iegāde no franču uzņēmuma "Conduent", uzskata "Rīgas satiksme".