Partijai arī pēc atbildīgo institūciju uzklausīšanas aizvien ir neatbildēti jautājumi “gan par pašu elektrifikācijas projektu, gan sasteigto iepirkuma procedūru”.
“Piemēram, par to, kā elektrifikācijas projekts ietekmēs dzelzceļa tarifus uz Latvijas lielākajām ostām? Kādu apsvērumu dēļ iepirkumā noteikts, ka pieteikuma dokumentācija iesniedzama tikai latviešu valodā, būtiski apgrūtinot ārvalstu kompāniju dalību iepirkumā? Kamēr nebūsim saņēmuši atbildes uz mūsu jautājumiem, mēs pieprasām apturēt izsludināto iepirkuma procedūru dzelzceļa elektrifikācijas projekta īstenošanai,” norādīja partijas līderis Arvils Ašeradens.
Partijas Eiroparlamenta deputāts un premjera amata kandidāts Krišjānis Kariņš savukārt pauž, ka “ir jābūt loģiskām un skaidrām atbildēm uz mūsu jautājumiem, lai mēs varētu būt pārliecināti, ka apjomīgā infrastruktūras projekta īstenošana ir lietderīga, sabiedrības interesēs un notiek atbilstoši labākajai praksei”.
KONTEKSTS:
Dzelzceļa elektrifikācijas projekts ir vērienīgākais infrastruktūras attīstības projekts šajā Eiropas Savienības (ES) fondu plānošanas periodā. Cīniņiem par to, kurā virzienā dzelzceļa līniju elektrifikācijai jānotiek vispirms, punktu pielika valdības pērn gada sākumā pieņemtais lēmums vispirms elektrificēt līnijas no austrumu robežas līdz Rīgai, Ventspils virziena elektrifikāciju atliekot uz vēlāku laiku.
Kopējās projekta izmaksas pārsniedz miljardu eiro. Lauvastiesu jeb 347 miljonus no kopumā nepieciešamajiem vairāk nekā 440 miljoniem eiro elektrifikācijas pirmajam posmam veido ES finansējums. Par to, kur ņemt naudu otrā un trešā posma īstenošanai, skaidrības pagaidām nav.
Šis ir viens no iemesliem, kādēļ daļa tranzīta nozares uz šo projektu raugās ar neslēptu skepsi. To vēl pavairo Satiksmes ministrijas amatpersonu un „Latvijas dzelzceļa” vadības izvairīšanās skaidrot vērienīgo investīciju ietekmi uz dzelzceļa tarifiem, kuri jau tagad tiek saukti par pārmērīgi augstiem.
10.augustā izsludināts iepirkums – sarunu procedūra par elektrifikācijas projektu.