Panorāma

Palielina finansējumu enerģiju ražojošo iekārtu iegādei

Panorāma

Panorāma

Jaunajā tramvaju depo sola saglabāt vēstures mantojumu

«Rīgas satiksmes» topošajā tramvaju depo sola saglabāt vairāk nekā 120 gadus senas vērtības

No uzņēmuma "Rīgas satiksme" pašlaik īstenotajiem būvniecības darbiem pats apjomīgākais ir 5. tramvaju depo pārbūve pie Gaisa tilta. Tā kā sākotnēji depo celts pirms vairāk nekā 120 gadiem, kompānijai par pienākumu uzlikts saglabāt tā vēsturisko mantojumu.

Tramvaju līnijas 5. depo Rīgā celts laikā no 1900. gada līdz 1910. gadam pēc arhitekta Paula Mandelštama projekta. Gadu gaitā depo pielāgots jaunām vajadzībām un tramvaju tipiem. Tur esošā ēka šobrīd novecojusi, zemās grīdas tramvaju uzturēšanai nepieciešami modernāki apstākļi. Tādēļ vecā depo vietā tiek būvēts jauns.

Pirms apmēram septiņiem gadiem šajā depo tika veikta apsekošana, lai noteiktu – kas no vēsturiskā būtu un kas nebūtu jāsaglabā. Un tagad "Rīgas satiksmei", veicot šī depo pārbūvi, tas attiecīgi arī jāņem vērā.

Tas nozīmē – 20. gadsimta sākumā celtās konstrukcijas, kas vēl palikušas, jaukt nost nedrīkst. Tās tiks iestrādātas jaunās būves korpusā.

"Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs norādīja: "Visas šīs sienas, kas aizmugurē ir redzamas, netiek nojauktas, bet tās tiks saglabātas oriģinālā izpildījumā. Un savukārt attiecībā uz nojauktajiem objektiem – ir nojauktas tās ēkas un tās ēkas daļas, kas ir padomju laikos pielipinātas, ir bijušas bez kaut kādas kultūrvēsturiskās nozīmes. Un to vietā tiks izbūvētas jaunas mūsdienu prasībām atbilstošas ēkas, lai mēs varētu 5. depo apkalpot zemās grīdas tramvajus."

Akceptu šāda tipa būvei devusi arī Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde, kurā norādīja, ka tā laiku pa laikam objektu apseko, lai noteiktu, vai viss konkrēti attiecībā uz ēkas vēsturiski vērtīgajām daļām tiek darīts atbilstoši. Ar 5. depo projektu problēmu nav bijis.

Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes Rīgas  nodaļas vadītāja Ieva Marta skaidroja: "Tam ir ekspertu grupas, kas tad arī skatās pēc būvvēstures, pēc tā, kas ir pats svarīgākais. Jo šajā gadījumā tiešām ēkas, kā arī "Rīgas satiksme" teica un kā mēs redzam arī izpētē un projektā, tās tika pielāgotas, pat nojaucot sienu daļas, pārbūvējot. Jo mums jau ir jāsaprot, ka toreiz tas bija būvēts zirgu tramvajam un pēc tam nāca cita veida tramvaji, un tagad nāk jaunie tramvaji. Un viņiem nākas šīs telpas pielāgot."

Jaunais tramvaju depo "Rīgas satiksmei" izmaksās vairāk nekā 30 miljonus eiro. Jauns depo nepieciešams, lai pienācīgi uzturētu zemās grīdas tramvajus. Uzņēmumā apgalvoja, ka būvdarbus varētu pabeigt nākamā gada beigās vai 2026. gada sākumā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti