Vēl neilgi pirms pasaules skriešanas čempionāta norises arī vairāki sociālo tīklu lietotāji vaicāja, vai skrējiens patiešām varēs notikt maršrutā ieplānotajā Slokas ielas posmā no Kalnciema ielas līdz Dzegužu ielai, kur aizvien turpinās plaši remontdarbi. Neilgi pirms pasākuma tur ieklāta asfalta kārta, taču tas izrādījies pagaidu risinājums, ko noņemšot, lai turpinātu ielas būvdarbus. Tam uzmanību pievērsis Rīgas mērs.
"Ņemot vērā, ka nevienam Rīgas domē nebija noslēpums vai vismaz nevajadzēja būt noslēpumam, ka šie remontdarbi ir plānoti ilgākam laika periodam, ir jautājums, vai tas [par skrējienu] tika palaists garām, vai apzināti gāja uz šādu risinājumu. Varbūt ir kādi neapgāžami argumenti un izvērtēti risinājumi, bet to es ceru saņemt šajā paskaidrojumā," sprieda Ķirsis.
Rīgas mērs prasījis skaidrojumu, kad kļuva zināms par šādu pagaidu risinājumu, cik tas ir izmaksājis un kas to segs. Šie jautājumi uzdoti Rīgas izpilddirektoram Jānim Langem, kurš gan pašlaik atrodas atvaļinājumā.
Tāpēc Langes vietā skaidrosies pienākumu izpildītājs Vladimirs Ozoliņš. Pēc paskaidrojuma sniegšanas Rīgas mēram to publiski komentēt, visticamāk, varētu trešdien.
Latvijas Televīzijai Ozoliņš sacīja, ka šobrīd viņš plašākus komentārus sniegt nevar, vien to, ka pieprasīs attiecīgo informāciju no iesaistītajiem departamentiem un kapitālsabiedrības, lai sniegtu atbildes uz mēra jautājumiem.
Rīgas domē Latvijas Radio solīja noskaidrot aktuālo situāciju par konkrēto būvobjektu un tā norisi.
Savukārt uzņēmumā "Rīgas satiksme" Latvijas Televīzijai norādīja, ka par trases sagatavošanu uzņēmums nav bijis atbildīgs, lai gan pagaidu asfalts uzklāts viņu tramvaju sliežu ceļa būvlaukumā.
Rīgas domes Satiksmes departaments jeb Ārtelpas un mobilitātes departaments interviju Latvijas Televīzijai atteica, sakot, ka viņiem ar šo projektu nekas nav bijis darāms, bet norādīja uz Sporta departamentu, kas arī interviju atteica un norādīja uz "Rīgas satiksmi".
Tikmēr bijušais Rīgas mērs Mārtiņš Staķis gan sociālajos tīklos kritiski vērtējis Ķirša soli, apšaubot to, ka pašreizējais Rīgas vadītājs un ilggadēja par satiksmes jomas norisēm atbildīgā amatpersona nav bijis lietas kursā par notiekošo:
.@VilnisKirsis, Tu visus šos gadus esi bijis atbildīgs par visiem asfaltēšanas darbiem pilsētā. Kā vistu māte sargājis departamentu, būvniekus un greizsirdīgi skatījies uz katru, kurš nācis ar iniciatīvām. Nu kā Tu šajā situācijā vari vainot kādu citu? Nešaubos, ka ar Tevi viss… pic.twitter.com/qCCgsupv9L
— Mārtiņš Staķis (@MStakis) October 2, 2023
Būvdarbi notiek 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam Iļģuciemā. Šī projekta būvdarbu pasūtītājs ir uzņēmums "Rīgas satiksme". Latvijas Radio uzņēmumā noskaidroja, ka no Eiropas Savienības fondiem finansētais būvprojekts noritot atbilstoši noslēgtajam līgumam un attiecīgajā posmā būvdarbus plānots pabeigt līdz gada beigām.
Pagaidu asfalta klājums šajā ielas posmā bijis ārkārtējs risinājums, lai nepieļautu problēmas vērienīgajā pasākumā, kas pulcēja dalībniekus no vairāk nekā 100 valstīm, uzsvēra arī pasaules čempionāta galvenais organizators Aigars Nords.
"Viss tika izdarīts, pabeigts laikā, pasaules čempionāta norisei tas nekādi netraucēja. Mums bija dots solījums no Rīgas domes, no "Rīgas satiksmes", no būvnieku puses, ka notiks vienas joslas asfaltēšana pasaules čempionāta vajadzībām, un tas arī tika izpildīts," sacīja Nords.
Saruna ar Rīgas domes, "Rīgas satiksmes" un būvnieku pārstāvjiem par iespējamiem apgrūtinājumiem čempionāta norisei Slokas ielas posmā notika jau februārī. Tobrīd trases pārplānošana vairs nebija iespējama, stāstīja Nords. Trases maršruts skriešanas čempionāta vajadzībām rīkotājiem bija jānorāda un jāgarantē, jau piesakoties šī pasākuma rīkošanai. Tas notika 2021. gadā.
Nords pauda: "Pasaules čempionāta trase jāplāno vismaz gadu. Gan vietējās saskaņošanas – policijas darbs, medicīnas darbs –, gan starptautiskās saskaņošanas par distances mērīšanu, sertificēšanu. Arī pasaules tiešraide, ar to saistīto videokameru novietojums."