4. studija

Cik agri bērniem ir jāceļas, lai skolā būtu jau septiņos no rīta?

4. studija

4. studija. Bīstamā Vidzemes šoseja un ministru izglītība

Kā Garkalnes iedzīvotājiem sadzīvot ar bīstamo Vidzemes šoseju?

Garkalnē vilšanās: remontējot ceļu, gājēju drošības uzlabošanai nav darīts nekas

Pirms diviem gadiem rekonstruēts Vidzemes šosejas ceļa posms, kas ved caur Garkalni, ļoti apdzīvotu vietu Pierīgā. Pašā centrā ir liels krustojums ar intensīvu satiksmi, kur ceļa remonta laikā uz drošības uzlabojumiem ļoti cerēja Garkalnes iedzīvotāji, taču vīlās - krustojumā un tā tuvumā nav nevienas gājēju pārejas. Kāpēc gājēju drošības uzlabošanai nav paveikts nekas un kurš par to atbildīgs, skaidroja raidījums "4. studija".

Pateicoties jaunajam asfalta segumam, daudziem šoferiem arī aizmirstas, ka braukšanas ātrums apdzīvotā vietā ir 50 km/h. Toreiz uzņēmums "Latvijas Valsts ceļi" raidījumam "4.studija" kameras priekšā solīja, ka tuvākajā laikā šo ceļa posmu nodos Ropažu novada pašvaldībai, kas tad arī veiks ceļa drošības uzlabojumus. Ir pagājuši divi gadi, tomēr pašvaldības pārraudzībā ceļš nav nodots un gājēju drošības uzlabojumi nav veikti.

Ratiņkrēslā netiek pāri ceļam

Lai arī "4.studijas" filmēšana norisinājās darba dienā ap pulksten 10 no rīta, kad nav pati intensīvākā satiksme, automašīnas dažādos virzienos šeit kursēja nepārtraukti, turklāt apdzīvotas vietas zīme neatturēja spēkratu vadītājus braukt daudz ātrāk, nekā paredz noteikumi.

Garkalnes pašā centrā karalis un toņa noteicējs joprojām ir autovadītājs, bet kājāmgājējiem ir jāpielāgojas, jo par viņiem neviens cits, izņemot pašus, nedomā. Iedzīvotāji, kuri dodas ar kājām uz veikalu, ambulanci, komunālservisu, pašvaldības policiju, nonāk vietā, kur gājēju celiņš praktiski beidzas un, lai šķērsotu ielu, nav veikti tieši nekādi drošības pasākumi gājējiem.

"Esmu redzējusi tādas situācijas, ka cilvēks ratiņkrēslā netiek pāri ceļam. Neviens viņu nepalaiž, bet viņam uz to dienas centru ir jātiek," stāstīja Iveta.

 

Kājāmgājēji, kas no savām mājām nāk no otras puses, ir pavisam neapskaužamā situācijā, jo tur gājēju ietves nav nevienā no ceļa pusēm. Iveta katru dienu, stumjot bērna ratiņus, ir spiesta nākt gar ceļa malu. Viņa vairākkārt lēkusi grāvī vārda vistiešākajā nozīmē.

"Ietves tur nav. Ar bērnu, ar ratiem, un kāds izdomā apdzīt. Nav jau, kur palikt! Šeit ļoti bieži notiek apdzīšana. Labi - ja "Valsts ceļi" negrib likt to gājēju pāreju pagaidām, tad vismaz būtu uzlikuši to STOP zīmi, ka apdzīt aizliegts cauri apdzīvotai vietai," pauda Iveta.

Iedzīvotāji: par gājējiem aizmirsa

"Es nekad mazbērnus nesūtu uz šo veikalu, jo es zinu, ka man pašai ir problēmas. Viņi brauc ar velosipēdu, un man ir problēmas pašai šeit izbraukt," piebilda Zaiga.

Savukārt Lilita norādīja, ka pasažieri, izkāpjot pieturā, kas atrodas pāri viaduktam, spiesti iet gar ceļa malu, kas īpaši apgrūtinoši ir ziemā, kad sasnidzis.

Iedzīvotāji joprojām ir neizpratnē, kā, veicot ceļa rekonstrukciju, "Latvijas Valsts ceļi" par gājējiem ir vispār aizmirsuši, vienīgo gājēju pāreju ierīkojot tikai pie skolas. Visi ar bažām gaidīja, kad sāksies jaunais mācību gads un palielināsies gan automašīnu, gan gājēju skaits.

Gājēju drošības uzlabošanai nav paveikts nekas, jo, kā izrādās, uzņēmums "Latvijas Valsts ceļi" vēl tā arī nav nodevis šo ceļa posmu Ropažu novada pašvaldības pārziņā, kā solīja pirms diviem gadiem.

 

Tādēļ arī pašvaldība nevar veikt nekādus gājēju drošību uzlabojošus pasākumus. Tikmēr Ropažu novada domē raidījumam "4.studija" skaidroja, ka pašvaldība savu darbu ir paveikusi un gaida "Latvijas Valsts ceļu" rīcību.

"Lasot "Latvijas Valsts ceļu" mājaslapā, viņi ir ielikuši sadaļā, kur nododamie ceļi, kur V46 ceļš arī parādās. Inženieri ir apsekojuši ceļa posmu, sastādīts akts. Tātad ir tie veicamie darbi, kas ir jāizdara "Latvijas Valsts ceļiem", lai mēs šo ceļa posmu pārņemtu," skaidroja Ropažu novada domes priekšsēdētājas pirmais vietnieks Ainārs Vaičulens.

Kurš ir atbildīgs

Taču, izrādās, ka tieši tāpat izšķirošo gājienu no Ropažu novada domes gaida "Latvijas Valsts ceļi", kas arī sakās visu izdarījuši, lai ceļu varētu nodot pašvaldības rīcībā.

"2022. gada novembrī VSIA "Latvijas Valsts ceļi" nosūtīja pašvaldībai vēstuli ar aicinājumu pārņemt vietējo autoceļu Ādaži-Garkalne (V46). Tika uzsākts kadastrālais process, un 2023. gada 14. jūlijā nosūtīta vēstule pašvaldībai, ka posms reģistrēts Zemesgrāmatā. 2024. gadā turpinājās sarakste ar pašvaldību par tehniskiem jautājumiem. Patlaban LVC gaida pašvaldības lēmumu par autoceļa pārņemšanu. Pēc tam sekos izmaiņas normatīvajos aktos," VSIA "Latvijas Valsts ceļi" Komunikācijas daļa rakstiskā vēstulē norādīja raidījumam.

Ropažu novada dome tā vietā, lai sazinātos ar uzņēmuma "Latvijas Valsts ceļi" darbiniekiem un painteresētos par notikumu virzību, lasa šī uzņēmuma mājaslapu.

 

Taču "Latvijas Valsts ceļi" vienkārši gaida un rausta plecus, nevis pārvaicā pašvaldībai, kāpēc joprojām nav nepieciešamā lēmuma.

Arī jaunajā sezonā "4.studija" turpinās šķetināt birokrātijas līkločus, tāpēc sadarbībā ar portālu "LSM.lv" aicina pieteikt nejēdzīgas birokrātiskās prasības un procedūras "Birokrātijas balvai 2024".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti