Ozols pastāstīja, ka pirmie soļi elektroniskās rindas ieviešanā ir gaidāmi jau 2025. gada pirmajā pusgadā, bet pilnas funkcionalitātes risinājums pakāpeniski tiks ieviests līdz 2026. gada rudenim.
"Mēs šo aktivitāti uztveram kā drošības projektu, jo situācija, kad uz ārējās sauszemes robežas ir vairākus kilometrus garas rindas ar smago autotransportu nav pieņemama dažādu iemeslu dēļ. Tas ir jāatrisina," norādīja Ozols.
Vēl šovasar Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktore Annija Novikova pauda, ka līdz šī gada beigām plānots ieviest rindas organizēšanu – elektronisku pieteikšanos robežas šķērsošanai, rindas organizēšanu kā e-pakalpojumu, kuru nodrošinātu Autotransporta direkcija.
KONTEKSTS:
Vairāku Baltkrievijas robežšķērsošanas punktu slēgšana Latvijā, Lietuvā un Polijā radījusi dubultu slodzi atlikušajiem punktiem. Latvijā daļa slēgtā Silenes muitas kontroles punkta darbinieku tagad strādā Pāterniekos, tomēr kravas mašīnām rindā tāpat ir jāgaida vairāk nekā nedēļa.
Par gatavošanos ieviest elektronisko rindu, lai mazinātu kravas transporta rindas uz austrumu robežas, finanšu ministrs Arvils Ašeradens ("Jaunā Vienotība") paziņoja 2023. gada jūnijā.
Projekts "Elektroniskās rindas ieviešana" finansēts no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" ietvaros.
Projekta kopējās izmaksas plānotas ap 8 miljoniem eiro.