Viņš piekrita, ka pašvaldībai ir bažas, ka, neatrodot naudu, Rīga varētu tikt pie virknes nepabeigtu būvju pilsētas centrā. Mērs pauda cerību, ka valdība atradīs veidu, lai tā tas nebūtu.
"Saprotu, ka pamattrasei nauda ir, bet atzaram uz Rīgu [nav]. Bet šis projekts bez Rīgas iekļaušanas tajā būtu uzdāvināt naudu igauņiem, jo tas praktiski savienotu Tallinu ar Berlīni. Labākajā gadījumā Salaspili vai Vangažus [ar Berlīni]," teica Rīgas mērs.
"Rīgai šis projekts ir ļoti svarīgs, jo tādējādi kļūstam tuvāki Viļņai un Tallinai, un, ņemot vērā, ka Rīga ir pa vidu, te notiks vairāk svarīgu pasākumu," akcentēja galvaspilsētas mērs.
Tāpat neviens nerunā par to, ka no Rīgas pašvaldības būs vajadzīgi vairāki simti miljoni eiro. "Šobrīd runā tikai par šīm divām pamata sliedēm,
bet no pilsētas puses arī ir jāiegulda nauda, lai visa teritorija ap stacijām un šķērsojumiem tiktu sakārtota," norādīja Ķirsis.
Tāpat pašvaldība sagaida skaidrību no projekta realizētājiem, ko darīt ar satiksmes pārvadu Altonavas ielā Torņkalnā, kas šobrīd ir slēgts kravas transportam. "Rail Baltica" trases izbūves projekts paredzēja pārvadu nojaukt, tāpēc Rīga tā atjaunošanā neieguldīja naudu.
"Esam dīvainā situācijā, jo projekta realizētāji nav pateikuši, vai viņiem to tiltu vajag vai nevajag. Gaidām [lēmumu] no Satiksmes ministrijas un projekta realizētājiem, vai to jauks nost, vai mums to remontēt," pauda Ķirsis.