Dienests iepriekš konstatējis, ka uzņēmumā vienlaikus ilgstoši uzglabāts lielāks atkritumu apjoms, nekā tas noteikts atļaujā. VVD par konstatētajām neatbilstībām piemērojis sodu un uzdevis atkritumus izvest.
Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, jūnija izskaņā degšanas procesā uzņēmuma teritorijā sadegušas vairāk nekā 88 tonnas dažāda veida atkritumu.
Uzņēmumam uzdots veikt ģeoekoloģisko izpēti objektā, lai noskaidrotu, vai nav radīts neatgriezenisks vides (grunts un gruntsūdeņu) piesārņojums objektā un tai pieguļošajās teritorijās.
"Šis ir gadījums, kas pierāda, ka VVD piesārņojošo darbību atļaujā iekļautie nosacījumi ir pamatoti un to ievērošana nevis šķietami ierobežo uzņēmuma darbību, bet pasargā no iespējamiem negadījumu riskiem," paziņojumā medijiem norādīja VVD Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes direktors Kalvis Avotiņš.
"Šajā situācijā tas, ka vienlaikus teritorijā uzglabāts neatbilstošs un liels bīstamo atkritumu daudzums rezultējies avārijas situācijā. Tūlītēji vides riski no ugunsgrēka nav konstatēti, paliekoša piesārņojuma esamība vēl tiks vērtēta, un uzņēmums tiks piesaistīts seku likvidācijā, " informēja Kalvis Avotiņš.
VVD par konstatētajām neatbilstībām jau iepriekš sodījis uzņēmumu, un teritorijā jau pirms negadījuma uzsākta bīstamo atkritumu izvešana. Lai pilnā mērā novērstu konstatētos pārkāpumus, uzņēmums VVD iesniedza tālāko rīcību plānu.
Tomēr, izvērtējot VVD pieejamo informāciju, pēc pārbaudes rezultātiem saistībā ar jūnija beigās radušos degšanas gadījumu, tika konstatēts, ka joprojām teritorijā atrodas vairāki atkritumu veidi, kas ilgstoši uzglabātas uzņēmuma teritorijā, kā arī tādas atkritumu veidu klases, kurām pārsniegti vienlaicīgi uzglabājamie apjomi.
Dienests secināja, ka šis bīstamo atkritumu apsaimniekotājs nebija labprātīgi veicis savā plānā noteiktās rīcības.
Uzņēmums ir izstrādājis jaunu to pasākumu plānu, kuru mērķis ir novērst pārkāpumus saistībā ar atkritumu uzglabāšanu objektā.
VVD vērtēs katru uzņēmuma iesniegto plāna punktu, nosakot, vai nepieciešams kaut ko darīt paātrinātā kārībā, lai samazinātu jebkādus turpmākus avārijas riskus.