Ņemot vērā Siguldas pieredzi, līdzīgus ierobežojumus ievieš vai plāno ieviest arī citās pašvaldībās.
Sākotnēji ideja par 30 km/h ātruma ierobežojumu daļā sabiedrības tika uztverta skeptiski, tagad viedoklis mainās.
"Sākumā tas samazinājums ātrumam likās ļoti liels. Mēs pa centru arī tā pārvietojamies, vienīgi tu jūti, ka reizēm iebrauc kāds tūrists, un viņš nepamana to 30 kilometru zīmi, un tad viņš rullē cauri," atzina Siguldas iedzīvotāja Līva.
"Domāju, ka pilsētvide ir palikusi mierīgāka un šoferi arī ir kļuvuši uzmanīgāki. Mēs cienām gan gājējus, gan riteņbraucējus," sacīja Siguldas iedzīvotāja Evita.
"Jā, vajag tos 30 kilometrus. Būsim godīgi – kad braucēji brauc, viņi mazliet ātrāk brauc," uzskata Siguldas iedzīvotāja Dace.
Precīzs satiksmes negadījumu skaits Siguldas centrā pirms un pēc 30 km/h zonas izveides nav apkopots, taču kopš 2020. gada maija nav reģistrēts neviens letāls gadījums.
"Bija krustojums, ko tautā saucām par melno punktu. Iepriekš diezgan bieži notika negadījumi. Statistiku nemācēšu pateikt, bet pēc 30 kilometru ātruma ieviešanas nav bijis neviens letāls gadījums," stāstīja Siguldas novada Attīstības aģentūras vides plānotāja Zane Gatere.
Siguldas pašvaldības policijas priekšnieks Māris Riekstiņš savukārt sacīja, ka "acīmredzami un empīriski secinājumi, ka braukšanas kultūra kopā ar braukšanas ātruma izvēli noteikti ir stabilizējusies, vadītāji brauc mierīgāk".
Arī citās pašvaldībās ieviesti dažādi ātruma ierobežojuma veidi, taču tā kā Siguldā, kur lielākā daļa centra pārvērsta par ierobežojuma zonu, tādu nav.
Latvijas Pašvaldību savienības padomnieks tautsaimniecības jautājumus Aino Salmiņš stāstīja, ka no 2020. gada ierobežotus ātruma posmus ir ieviesušas Cēsis, Jelgava, Ventspils, "ļoti daudzas pašvaldības izvērtē jautājumu par dzīvojamo zonu ātruma ierobežošanu".
Tikmēr daļa Siguldas iedzīvotāju rosina 30 km/h zonas paplašināšanu.
"Katru gadu paplašinām šo zonu. Tie, kas ir izbaudījuši 30 kilometru zonu, viņi grib, lai tajās teritorijās, kur viņi dzīvo, arī ievieš," atzina Siguldas novada Attīstības aģentūras vides plānotāja Zane Gatere.
Pašvaldībās gan norāda – jebkuras būtiskas satiksmes pārmaiņas prasa rūpīgu vērtēšanu, plānošanu un pēc tam arī ieviešanu, jo ir jāpārkārto infrastruktūra.