«Palīdzība zvana attālumā» – kampaņā pievērš uzmanību bērnu un pusaudžu mentālajai veselībai

"Palīdzība zvana attālumā" – ar šādu nosaukumu visu nedēļu norisināsies Bērnu aizsardzības centra kampaņa. Tās mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību bērnu un pusaudžu mentālās veselības jautājumiem, kā arī pašnāvības riskam. Tāpat sniegt atbalstu un iedrošināt gan bērnus, gan pusaudžus, gan arī viņu tuviniekus vērsties pēc palīdzības, saskaroties ar šīm problēmām.

Bērnu aizsardzības centra uzticības tālrunī pērn reģistrēta 161 konsultācija, kas saistītas ar pašnāvības domām vai mēģinājumiem. Centrā uzskata, ka šī informācija apliecina nepieciešamību pēc pastiprinātas uzmanības un atbalsta pasākumiem, lai novērstu garīgās veselības grūtības un sniegtu savlaicīgu palīdzību tiem bērniem un pusaudžiem, kuriem tā ir nepieciešama.

Zvanot uz tālruni 116111, kampaņas laikā speciālisti sniegs īpašu uzmanību bērniem un pusaudžiem, nodrošinot, emocionālo atbalstu un sarunas par grūtībām, palīdzību mentālās veselības jautājumos, informāciju par atbalsta resursiem un iespējām. Tāpat konsultācijas saņemt varēs vecāki un tuvinieki, kas vēlas uzzināt, kā atbalstīt bērnus un pusaudžus krīzes situācijās.

“Palīdzība zvana attālumā” – kampaņā vērš uzmanību bērnu un pusaudžu mentālajai veselībai
00:00 / 00:30
Lejuplādēt

"Visvairāk vēršas pēc palīdzības pats pusaudzis, kurš saskaras ar šīm domām. Viņš jūtas ļoti apjucis, viņam šis arī ir ļoti nekomfortabls brīdis un problēma, un viņš to nevar pārrunāt ar sev tuviem cilvēkiem. Viņi zvana mums, un tad arī mūsu speciālisti cenšas sniegt atbalstu un, ja nepieciešams, esam arī sūtījuši, protams, policiju vai ātro palīdzību, ja ir sajūta, ka, iespējams, pusaudzis ar sevi kaut ko izdarīs," skaidro centra Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa nodaļas vadītāja Lāsma Lagzdiņa.

Bērni, kas zvana uz tālruni, lielākoties ir pusaudža vecumā. Kā stāsta Lagzdiņa, tas ir laiks, kad viņiem ir uzlikts diezgan liels slogs uz garīgo veselību. Tas ir mācību dēļ, dažādu attiecību problēmu dēļ, kas rodas starp vienaudžiem, kā arī Covid-19 pandēmijas laiks, kad mācības noritēja attālināti, joprojām ietekmē pusaudžu ikdienu.

Uz tālruni zvana ne tikai bērni, to dara arī viņu tuvinieki, kuri nezina, kā reaģēt vai palīdzēt pusaudzim.

Pietiek ar vienu sarunu, lai pusaudzi novirzītu pie palīdzības saņemšanas pie profesionāļiem. Tāpēc, kā norāda Uzticības tālruņa nodaļas vadītāja, uzticības tālrunis patiešām veiksmīgi strādā.

Sazināties ar Uzticības tālruņa speciālistiem un saņemt atbalstu ir iespējams, izmantojot tiešsaistes konsultācijas "www.uzticibastalrunis.lv" vai arī rakstot mājaslapas čata logā. Uzticības tālrunis 116111 strādā visu diennakti un ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona. Čata darbalaiks ir darbdienās no plkst. 12.00 līdz 20.00.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti