4. studija

Kurš tīrīs grāvi - "Latvijas dzelzceļš", Jūrmalas pašvaldība vai zemes īpašnieki?

4. studija

4. studija. Līdzfinansējums senioru aprūpei un sarunvalodas paradumi

Kāpēc starppilsētu autobusi arvien biežāk patraucas garām pieturām un pasažieriem?

Stāvvietu nav. Ko darīt, lai starppilsētu autobusa gaidītājs nepaliek uz ceļa

No 1. jūlija starppilsētu autobusos pasažieru skaits nedrīkst būt lielāks par sēdvietu skaitu. Līdz ar to var gadīties, ka, ja visas sēdvietas aizpildītas, pieturai autobuss aizbrauks garām ar uzrakstu "Vietu nav", un autobusa gaidītāji paliks ceļa malā. Tādi gadījumi ir jau bijuši.

Piemēram, tieši tādu situāciju piedzīvojusi "4. studijas" skatītāja Ulla, dodoties uz darbu Valmierā. Pieturā "Strenču skola" autobuss neapstājās.

Vai nākamajā autobusā vieta būs?

"Gaidīju autobusu pulksten 10.50 no "Strenču skola" pieturas, bet es nebiju vienīgā. Vēl bija jauna sieviete ar slimu bērnu. Un autobuss mums lepni pabrauca garām. Vietu nav!" stāsta Ulla. "Kāda man garantija, ka nākamais autobuss mani paņems, jo nākamais atkal ir Valka–Rīga? Tālāk ir otrais autobuss. Es iekāpu, mamma iekāpa ar savu bērnu. Un pa ceļam šoferītis uzņēma vēl divus cilvēkus, kas arī ir gaidījuši – vecmāmiņa ar mazdēliņu, kuri brauca pie daktera arī nebija paņemti ar iepriekšējo autobusu."

"Autotransporta direkcija" apstiprina, ka pasažieru drošības nolūkos ieviesti jauni noteikumi, kas aizliedz starppilsētu reisos ļaut pasažieriem stāvēt kājās.

"Pašu pārvadātāju atbildība ir sekot līdzi pasažieru plūsmām. Ja viņi redz, ka piepildījums ir lielāks, tad (var) nodrošināt lielākas ietilpības autobusus vai arī vēl vairāk autobusu, lai pasažierus neatstātu uz ielas.  Protams, ka sabiedriskais transports ir tāda specifiska lieta. Vienā dienā ir daudz, citā ir mazāk," stāsta Viktors Zaķis, VSIA "Autotransporta direkcija" sabiedrisko attiecību vadītājs un piebilst, ka, lai izbēgtu no šādām situācijām, kad cilvēks netiek autobusā, biļeti var pirkt iepriekšpārdošanā.

Ullas gadījums nav vienīgais, pasažieru sūdzības saņemtas vairākkārt. Un pārvadātāji dara, ko var, lai padarītu braucienus ērtākus, bet ne vienmēr tas izdodas.

Var sūtīt papildu autobusu

"Kopā ar Autotransporta direkciju meklējam risinājumu, kas būtu ērts pasažieriem, īstenojams pārvadātājiem un nodrošinātu pasažieriem drošus un kvalitatīvus braucienus. Tādejādi, mums zinot, ka regulāri liela pasažieru plūsma ir rīta reisam pulksten 9.10 Valmiera–Rīga, ir rasts risinājums, ka katru dienu sūtam papildu autobusu šajā reisā, jo ar 53 pasažieru vietām ir par maz," stāsta SIA "VTU Valmiera" Pārvadājumu daļas vadītāja Anda Liepiņa.

Tāpat, pēc viņas teiktā, rasts risinājums, ka no 1. septembra katru dienu būs jauns reiss Valmiera–Rīga pulksten 8.45.

Valmieras pārvadātāju uzņēmums atzīst, ka visbiežāk saņem sūdzības no pasažieriem maršrutā Valmiera – Rīga. Ir bijušas situācijas, ka aizsūtīts rezerves autobuss, bet pasažieri to vairs nesagaida, jo ir atraduši citas iespējas.

"Ir tendence, ka cilvēki ļoti maz pērk biļetes internetā. No visa reisa varētu būt kādas biļetes desmit. Bet tagad pēdējā laikā ir tendence nopirkt biļetes kasē, jo viņi sāk saprast, ka viņi nevar tikt līdz darbam. No 45 vietām ir bijis tā, ka 42 jau ir nopirktas kasē. Un pārējie cilvēki paliek pieturās.  Mēs uzliekam "Vietu vairāk nav!" un braucam tālāk," stāsta Aivis Buliņš, SIA "VTU Valmiera" autobusa vadītājs.

Ulla savukārt vēlētos atgriezties pie iepriekšējās kārtības: "Normāli būtu – lūdzu, atļaujiet stāvēt autobusos, lai autobusi būtu tādi paši kā agrāk! Ja es zinu: es iekāpju autobusā, man šoferītis saka: "Nē, nu ziniet, ir tikai stāvvietas", man ir iespēja izvēlēties. Bet vismaz es tieku uz darbu."

Labāk nopirkt biļeti internetā

Šāda kārtība, ka ir tikai sēdvietas, patlaban attiecināma tikai uz starppilsētu autobusu maršrutiem. Pilsētas sabiedriskajā transportā un vietējās nozīmes maršrutos pasažieriem ir pieejamas arī stāvvietas.

"Autotransporta direkcija" atzīst, ka diemžēl autobusi nav no gumijas un pasažieriem jāmaina paradumi un biļetes jāiegādājas savlaicīgi interneta vietnēs "Mobilly" vai "bezrindas.lv".

"Pasaule iet uz priekšu, un man liekas, ka ļoti daudzi cilvēki lieto arī viedtālruņus. Jā, es piekrītu, ka tas nav 100% risinājums visiem, bet jūs arī saprotiet, no otras puses, arī pašam pārvadātājam ir savā ziņā sarežģīti saprast, cik liels būs pieprasījums. Ja tomēr tiek iegādātas šīs biļetes, iepriekš pasūtītas, tad patiesībā šādām situācijām nebūtu lemts notikt," saka Zaķis no "Autotransporta direkcijas."

Lai arī kopš 1. jūlija nav pagājis gana ilgs laiks, lai pasažieri mainītu savus biļešu pirkšanas paradumus, tomēr jaunie noteikumi būtiski ietekmējuši cilvēku ikdienu, jo katru dienu kāds pasažieris paliek ceļa malā un ir spiests gaidīt nākamo autobusu.

Lai būtu pavisam droši, ka sēdvieta autobusā atradīsies, biļetes ir jāpērk laikus un to vēlams darīt attālināti, internetā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti