Dienas ziņas

Nepieciešams pilnveidot procedūras pret dronu apdraudējumu

Dienas ziņas

ES Tiesa: "Apple" jāsamaksā 13 miljardi eiro nodokļos

OECD: "Uz papīra" Latvijā ar vienlīdzību izglītībā viss kārtībā

OECD: «Uz papīra» Latvijā ar vienlīdzību izglītībā viss kārtībā

Uz Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas jeb OECD valstu fona Latvija saistībā ar vienlīdzību un taisnīgumu izglītībā izskatās visai labi. Tā secinājuši OECD eksperti, šogad īpaši pētot to, kādas izglītības iespējas valsts nodrošina bērniem, sākot no pirmsskolas, un kā valsts mazina sociāli ekonomisko atšķirību ietekmi uz skolēnu sasniegumiem. Lai arī uz citu valstu fona izskatāmies labi, praksē gan vēl ir lietas, ko sakārtot, atzīst ministre.

Latvijā bezmaksas izglītība tiek nodrošināta un ar to viss būtu kārtībā, jaunākajā izglītības pārskatā secinājuši Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas jeb OECD analītiķi, šogad īpaši pētot taisnīgumu un vienlīdzību izglītībā. Un izglītība sākas bērnudārzā. Analītiķi uzsver, ka tieši pirmie bērna dzīves gadi ir īpaši svarīgi, un Latvija to arī piedāvā. Tomēr, ja paraugās uz datiem, vien 34% mazo bērnu to izmanto.

"Tas, kur Latvija izceļas, salīdzinot ar citām valstīm, būtu tas, cik daudz bērnu vecumā līdz diviem gadiem iegūst izglītību bērnudārzā.

Šajā ziņā Latvija atpaliek no OECD valstu vidējiem rādītājiem. Lai arī pieejamība tiek nodrošināta. Jāpārliecinās, ka izglītība ir tuvu skolēniem, ka visiem ir pieejama kvalitatīva izglītība," pauda OECD Politikas analīzes un īstenošanas nodaļas analītiķis Kristofers Olivaress.

Iespējams, ka iemesls varētu būt garās rindas, taču ministrijā ir vēl kāds cits pieņēmums.

"To, protams, var skaidrot dažādi. Mans pieņēmums būtu, ka tas ir saistīts ar tradīciju. Proti, daudzi bērni paliek ģimenē līdz diviem gadiem. Bet tur arī parādās, ka mēs salīdzinoši maz sūtām bērnus uz bērnudārzu," sprieda Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Ilze Saleniece.

Tāpat OECD analītiķu ieskatā Latvija sekmīgi novērš atšķirības mācību sniegumā starp bērniem, kas nāk no turīgākām un sociāli neaizsargātākām ģimenēm. Par to liecina gan tas, ka izglītība ir bez maksas, gan tas, ka visiem dotas vienlīdzīgas iespējas apliecināt savas zināšanas vienādos centralizētajos eksāmenos. Šeit jāatgādina, ka, pētot centralizēto eksāmenu rezultātus, gan iezīmējas būtiskas atšķirības starp dažādām skolām, ko ministre nenoliedz.

"Mēs nesakām, ka nav problēmu. Vienkārši no tāda normatīvu aspekta ir diezgan saliktas tās lietas, lai būtu iedotas šīs iespējas.

Protams, ka viss nav labi, bet es negribu arī teikt, ka viss ir slikti. Ir lietas, kas arī iezīmējas kā labas," pauda izglītības un zinātnes ministra Anda Čakša ("Jaunā Vienotība").

Ekspertu ziņojumā arī secināts, ka aizvien arī vecāku izglītības līmenis ietekmē bērnu izglītības līmeni.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti