«Škoda» elektrovilcienu likstas turpinās – «Pasažieru vilciens» nezina, kad piegādās pēdējos sastāvus

Sāga ar jaunajiem "Škoda" elektrovilcieniem turpina ievilkties – čehu kompānija kārtējo solījumu nav izpildījusi. Uzņēmuma "Pasažieru vilciens" rīcībā trūkst dažu sastāvu, lai gan "Škoda" visus vilcienus Latvijai solīja nodot līdz jūlija beigām. Par viena elektrovilciena likteni "Pasažieru vilcienā" zinot, taču, kad piegādās pēdējos divus sastāvus, kas izmaksās ap 15 miljoniem eiro, informācijas neesot.

«Škoda” elektrovilcienu likstas turpinās – »Pasažieru vilciens” nezina, kad piegādās pēdējos sastāvus
00:00 / 03:20

No paredzētajiem 32 jaunajiem elektrovilcieniem uzņēmuma "Pasažieru vilciens" rīcībā ir 29 sastāvi. Nākamo "Škodu" pieņemt varētu mēneša laikā, taču Ukrainas kara dēļ, kas norit jau divarpus gadus, čehu kompānija savlaicīgi nevar piegādāt atlikušos sastāvus, skaidroja "Pasažieru vilciena" pārstāvis Edgars Butāns.

"Šī kara dēļ ir aizkavējusies atsevišķu vilcienu komponenšu piegāde, bet tajā pašā laikā mēs redzam, ka ražotājs ir apņēmies pildīt savas saistības, un arī redzam, ka ražotājs dara visu, lai šīs piegādes tomēr notiktu iespējami īsākā laikā. Vienlaikus pagaidām, ņemot vērā šos nepārvaramos iemeslus, nepārvaramo varu, tad pagaidām precīzus termiņus, kādos varētu notikt divu pēdējo vilcienu piegāde, pagaidām es jums nevarēšu pateikt," viņš sacīja un atturējās prognozēt aptuveno piegādes laiku.

Jāatgādina, ka pirmo elektrovilcienu uz Latviju atveda 2022. gada jūnijā, kad karš Ukrainā jau notika. Pirmos braucienus ar pasažieriem "Škoda" solīja tajā pašā gadā, taču paveica vien pērn decembrī.

Kopumā Latvijai visi paredzētie sastāvi izmaksās vairāk nekā 238 miljonus eiro, tātad katrs vilciens gandrīz par 7,5 miljoniem eiro.

Neskaidro situāciju Latvijas Radio aicināja komentēt satiksmes ministram Kasparam Briškenam no "Progresīvajiem", taču viņa birojā interviju atteica, vien pasakot, ka visiem vilcieniem jābūt piegādātiem savlaicīgi, pretējā gadījumā "Škoda" būs jāsoda.

Lai gan "Pasažieru vilcienā" apgalvo, ka ar "Škodu" komunicē regulāri, Latvijas Radio, sazinoties ar čehu kompāniju, abu pušu saziņas regularitātei piezogas šaubas.

"Mēs gatavojamies nodot pēdējos trīs vilcienus līdz septembra beigām. Tas apliecina mūsu apņemšanos uzlabot pārvadājumus Latvijā pat sarežģītos apstākļos," norādīja uzņēmumā.

"Mēs redzam, cik "ļoti atbildīgi", diemžēl, ministrs seko līdzi šīm lietām. Jo kāpēc viņam būtu jāseko līdzi? Viņš pats, stājoties amatā, ir atlaidis padomi "Pasažieru vilcienā" ar skaidru paziņojumu, ka iepriekšējā nav savus pienākumus kārtīgi pildījusi, jo ir sāga ar visiem šiem vilcienu iepirkumiem, kas jau tā ir tik novēlota. Ar šo rīcību viņš atbildību uzlika uz sevi. Mēs redzam, pie kā noved tas, ka nav konkrēti atbildīga viena persona," vērtēja Saeimas opozīcijas deputāts no "Apvienotā saraksta" un satiksmes eksperts Andris Kulbergs, kurš ir dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas vadītājs.

Situāciju neizprot arī satiksmes eksperts, bijušais Autotransporta direkcijas vadītājs Artūrs Caune.

"Nedaudz izbrīna, jo, manuprāt, šajā gadījumā skaidra komunikācija būtu ļoti svarīga. No pasažieru viedokļa ir svarīga komunikācija gan par to, kad mēs varēsim līnijā ieraudzīt tikai un vienīgi jaunās "Škodas" un otrs – arī tad ir skaidra komunikācija par to, vai un kad šī līguma izpilde tiks pabeigta pilnībā," viņš pauda.

No tagadējiem 29 sastāviem divus vēl pārbauda. Kad to pabeigs, pasažierus varēs pārvadāt tikai ar jaunajiem elektrovilcieniem, tikmēr skaidroja "Pasažieru vilcienā", sakot, ka vismaz 13 vecos sastāvus atstās rezervē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti